خبرگزاری کار ایران

سنگدوینی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای انتخابات پرشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه احزاب و گروه‌ها به میدان بیایند/ باید سپر بلای نظام و انقلاب شویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۱۳

یک نماینده مجلس گفت: برای انتخابات پر شور باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که همه احزاب، گروه‌ها و جوانان و افراد توانمند به میدان بیایند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات پرشور درباره این‌که برگزاری یک انتخابات پرشور نیازمند چه لوازم و ابزاری است، گفت: برای انتخابات پرشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همه احزاب، گروه‌ها و همه آن‌هایی که در مسیر رقابت قرار می‌گیرند؛ مخصوصا آن‌هایی که جوان و توانمند هستند، وسط میدان بیایند زیرا یکی از مواردی که می‌تواند همه مردم را پای صندوق‌های رای بیاورد، این مسیر است.  

نماینده آق قلا و گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث بعدی این است که درباره آن چیزی که درحال انجامش هستیم، کار و خدمت می‌کنیم حال چه در دولت و چه در دیگر قوا باید بین مردم برویم و پاسخگوی آنان باشیم. این نکته  بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا این نظام ریشه‌اش در مردمی بودنش است و بارزترین مشخصه این نظام مردمی بودنش است، بنابراین باید پاسخ مردم را داد.

وی تاکید کرد: باید در بین مردم حاضر شد انتقاد و حرف‌شان را شنید. باید دید خواسته‌‌شان چیست؟ باید دید مطالب‌ و مشکلات‌شان چیست؟ این مطلب بسیار حائز اهمیت است. ضمن این‌که باید جواب منطقی و درست و پاسخ قانع‌کننده به مردم داد، شاید بعضی جاها هم نتوانیم مشکلات و نیازهای مردم را رفع کنیم ولی همین که بین مردم حاضر می‌شویم، عملکرد نظام، دولت و قوا را توضیح می‌دهیم، این خودش دلگرمی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اشکالات مجموعه مدیریتی کشور این است که کمتر بین مردم حاضر می‌شویم. در حوزه انتخابیه‌ام خواستند که من در یک دبیرستان دخترانه صحبت کنم، گفتم اول باید این دانش‌آموزان عزیز صحبت کنند ببینیم مطلب و خواسته‌شان چیست؟ می‌دانید مطلب‌شان چی بود؟ نیاز مدرسه‌شان را گفتند، من فکر نمی‌کردم مدرسه نیاز به تخته هوشمند و وسایل ورزشی دارد، اما دانش آموزان گفتند، خب این نیاز غیرقابل انتظار و دور از تامین است؟ نمی‌توانیم آنها را تامین و برآورده کنیم؟

وی با اشاره به این‌که ما باید برای مردم جهاد تبیین کنیم، گفت: ما باید به شهرها و روستا‌ها برویم  از خدمات، اقدامات و کارهایی که انجام شده برای مردم بگوییم. ببینید حال یکسری مسائل  در خصوص مشکلات معیشتی و تورم وجود دارد که باید با مردم صحبت کرد.

سنگدوینی افزود: یکی از مسائلی که الان ما در حال حاضر اشکال داریم این است که اقدامات نظام را خوب به مردم بازگو نمی‌کنیم. باید بین مردم حاضر شد. امثال ما مسئولین باید سپر بلای نظام و سپر بلای انقلاب شویم. باید به حرف مردم گوش دهیم اگر پاسخ داشتیم، پاسخ دهیم اگر نداشتیم برویم تهیه کنیم. این نظام، نظام مردمی و جمهوری است و باید در این مسیر حرکت کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید در بین مردم حضور پیدا‌ کنیم و به آن‌ها انگیزه بدهیم، عنوان کرد: باید به مردم بگوییم یک زمانی قبل از انقلاب اصلا ایران را در دنیا کسی نمی‌شناخت اما آیا در حال حاضر در دنیا ایران اسلامی شناخته شده نیست؟ ایران را کاملا می‌شناسند بالاخره این همه پیشرفت، توسعه، عظمت و ایستادگی در مقابل دشمنان  داریم.  نمی‌گویم همه امکانات  را تهیه کرد‌ه‌ایم، اما چرا دنیا نمی‌تواند به ایران اسلامی چپ نگاه کند؟ به خاطر این‌که ایران اسلامی ایران قدرتمند است. در ۸ سال دفاع مقدس در مقابل ابر قدرت‌های دنیا که پشتیبان رژیم بعثی بودند ایستاد. اگر به این سمت برویم مطمئنا مردم همکاری می‌کنند. مردم ما بسیار خوب هستند و کمتر دید‌ه‌ام در دیدارها مشکلات خصوصی خودشان را بگویند اغلب مشکلات عمومی شهر خود یا کشور را مطرح می‌کنند این‌ها را که می‌توانیم پاسخ  دهیم. 

این نماینده مجلس گفت: همان‌طور که حضرت آقا از ابتدای سال ۱۴۰۲ در دیدارهای مختلف مباحثی در مورد انتخابات فرمودند. انتخابات، مشارکت و مردم اصل نظام هستند. حضرت آقا بحث‌شان این است اگر مردم پای صندوق نیایند، قوا تضعیف می‌شود. نظام نیازمند قدرت‌ مردم است. اصلا قدرت‌نمایی نظام در مردم نهفته شده است. بنابراین باید حتما این مسیرها را طی و پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: استقبال مردم استان گلستان از سفر رئیس‌جمهور نشان داد آنان نظام، کشور، دین‌شان‌ و همدیگر را دوست دارند، البته این امر باید دو طرفه باشد. مردم نیازمند این هستند که اگر مسئولی می‌تواند با آن‌ها همراهی کند بیاید، اگر هم نمی‌تواند برود و یک کسی بیاید که بتواند در کنارشان باشد.

نماینده آق‌قلا و گرگان گفت: پیش بینی من این است که اگر خوب حرکت کنیم و جهاد تبیین را انجام دهیم، یکبار دیگر دشمنان ما زمین‌گیر خواهند شد. معتقدم مردم پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و مشت محکمی به دشمنان خواهند زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز