خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر دفاع:

ایران آماده اشتراک‌گذاری دستاورد‌های دفاعی با دیگر کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۶۲

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیتهای محیط‌مان هستیم و آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن این دستاورد‌های با سایر کشور‌ها را اعلام می‌کنم.

به گزارش ایلنا، جانشین وزیر دفاع در افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران ژئو (نقشه برداری نظامی و دفاعی) افزود: آنچه در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید محصول ابتکارات جوانانی است که افق توسعه را هدف گرفته اند.  

سردار سید مهدی فرحی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیت‌های محیط‌مان هستیم. علوم جغرافیایی قدیمی‌ترین دانش برای شناخت و غلبه بر محیط است و دانشمندان بسیاری نگاه ویژه‌ای به علوم جغرافیایی داشته‌اند که تاثیراتی شگرفی در ایران و جهان اسلام داشته است.  

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: امروز علم جغرافیا به عنوان یک علم میان رشته‌ای بر سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است و مهمترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

سردار فرحی  تصریح کرد: رقابت‌های جهان آینده بر محوریت علم و فناوری استوار است و ما با وضعیتی اجتناب‌پذیر مواجه هستیم و وارد عصر ژئو پلیتیک دیتا شده‌ایم. رمز توسعه پایدار در جهان امروز در این موضوع علمی نهفته است و ما انتظار داریم در بستر این رویداد علمی به نتایج کاربردی در همه حوزه‌های مورد نیاز دست یابیم.

جانشین وزیر دفاع اظهار کرد: ترکیب جغرافیا قدرت و سیاست و تاثیرات این رقابت‌های بر محیط جغرافیای بشر ایجاب می‌کند کشور‌ها به سمت رویکرد‌های هم افزا بروند که برگزاری چنین نمایشگاهی بیانگر اهمیت این رویکرد است.

سردار فرحی تاکید کرد: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با سابقه یک قرن فعالیت یادآوری افتخارات علمی ایرانیان است. بخش‌های هوافضا، سایبر، الکترونیک صنایع هوایی و دریایی در وزارت دفاع از توسعه چشمگیری برخوردار شده‌اند که نه تنها پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را ارتقا داده‌اند بلکه زمینه سایر ارتقا خدمات ملی نیز شده‌اند. وزارت دفاع با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است.

جانشین وزیر دفاع در پایان باردیگر تأکید کرد: بنده آمادگی جمهوری اسلامی برای به اشتراک گذاشتن این دستاورد‌های با سایر کشور‌ها را اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز