خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۵۷۵

وزیر. امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خوشبختانه ارزیابی ما این است که روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته و می‌توانیم به سرعت توافقات بین دو کشور را اجرائی کنیم، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای روابط، با لیبی اهمیت قائل است و در این چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک و نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور می‌تواند در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، رمضان احمد محمد ابوجناح، معاون نخست وزیر و وزیر بهداشت لیبی که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از ارتقای مناسبات بین دو کشور ظرف دو سال گذشته، گفت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات نداریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته و می‌توانیم به سرعت توافقات بین دو کشور را اجرائی کنیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط، با لیبی اهمیت قائل است و در این چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک و نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور می‌تواند در دستورکار قرار گیرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی ظرف سال‌های اخیر، تایید کرد کمیته مشترک سلامت می‌تواند بین ایران و لیبی تشکیل شود و همکاری دو کشور در زمینه تبادلات پزشکی ارتقا یابد.

رمضان احمد محمد ابوجناح، معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی نیز در این دیدار، با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بین جمهوری اسلامی ایران و لیبی روابط مستحکمی از دیرباز وجود داشته است.

وی بر گسترش مناسبات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و پزشکی تاکید کرد.

معاون نخست‌وزیر لیبی خواستار انسجام و پیوستگی کشورهای مسلمان در شرایط کنونی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز