خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با لاوروف:

وتوی قطعنامه توسط آمریکا مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۸۴۳

وزیر امور خارجه تاکید کرد: وتوی قطعنامه شورای امنیت در موضوع توقف حملات نظامی و جنایات رژیم اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه توسط آمریکا، مجوز تداوم نسل‌کشی ساکنان غزه بود.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره برخی موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و منطقه‌ای از جمله آخرین تحولات جنگ علیه غزه و کرانه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و روسیه در مسکو و با مرور موضوعات در دستورکار همکاری‌های دوجانبه، بر اهمیت ادامه رایزنی‌ها و تماس‌ها میان مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاکید کرد.

وی با ابراز تأسف از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در موضوع توقف حملات نظامی و جنایات رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه، از سوی آمریکا، این اقدام را به عنوان دادن مجوز تداوم نسل کشی ساکنان غزه ارزیابی کرد و ضرورت اقدام برای توقف فوری جنایات جنگی و ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به باریکه غزه را یادآور شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارحه روسیه دیدار و گفت‌وگوهای اخیر رئیسی و پوتین را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با ابراز رضایت از روند همکاری‌های دوجانبه، در زمینه تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر لزوم ادامه تلاش‌های بین‌المللی به منظور دستیابی به آتش‌بس، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز