خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

مردم پای کار انتخابات هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۸۵۰

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر مشارکت بالای داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم پای کار هستند و مسئولان باید بین مردم باشند، با آنان ارتباط داشته باشند و خدمات را معرفی کنند و ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، محمدتقی شاهچراغی در دوره آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران سراسر کشور و دبیران و روسای کمیته های آموزشی، پژوهشی و فناوری اطلاعات کشور با تاکید بر اینکه «انتخابات از آن مردم» است، تصریح کرد: ما در ستاد انتخابات کشور برای تقویت مشارکت و تامین نیازهای استان‌ها در برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم.

شاهچراغی افزود: حضور در بین مردم، ارتباط با آنان و معرفی خدمات ارائه شده، در افزایش مشارکت انتخاباتی موثر است.

وی با اشاره به موضوعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیش‌روی انتخابات، اهمیت و جایگاه مردم به عنوان رکن انتخابات را یادآور شد. 

رئیس ستاد انتخابات کشور بر استفاده فرمانداران از ظرفیت های مردمی از جمله گروه های جهادی، ظرفیت روحانیت و حوزه‌های علمیه، معلمان، اساتید دانشگاه، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده های معزز شهدا، بزرگان و معتمدان محلی در تقویت مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

شاهچراغی با تشریح تفاوت‌های وظایف هیات‌های اجرایی و نظارت تاکید کرد که مسئولان رده های مختلف وزارت کشور از بخشداران تا فرماندارن و استانداران «بدون سوگیری های سیاسی تنها به وظایف خود به عنوان مجری انتخابات عمل خواهند کرد» و تعامل آنها با داوطلبان نمایندگی مجلس یکسان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم مجریان انتخابات با مردم، به نقش تبیین صحیح و صادقانه دستاوردهای دولت در مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود انتخابات برای مردم و در خدمت آنهاست و از این رو استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند نقش تعیین کننده ای در نیل به انتخابات مطلوب داشته باشد.

در این نشست آموزشی، محسن اسلامی مدیرکل دفتر امور سیاسی و سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور نیز گفت: کنشگری هیات های اجرایی انتخابات بر اساس قانون  انجام شد.

وی با ارائه آماری درباره روند اقدامات هیات های اجرایی انتخابات به تفاوت ها و ویژگی های قانونی دوره پیش روی انتخابات مجلس نسبت به دوره های پیشین و موضوعاتی چون تفاوت های نحوه اخذ رای، استفاده برابر نامزدها از امکانات دولتی، ورود صدا و سیما و پیام رسان های داخلی به ارائه خدمات تبلیغاتی برابر به نامزدها و نیز عوامل قانونی موثر در احراز یا عدم احراز صلاحیت ها با توجه به قوانین جدید پرداخت که در اطلاعیه های متعدد وزارت کشور نیز به آن تصریح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز