خبرگزاری کار ایران

رونمایی از «اقتدار ۳۶۰» و «دنا بر قله اقیانوس‌ها»

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۲۷

با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، از کتاب‌های «اقتدار ۳۶۰» و «دنا بر قله اقیانوس‌ها» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «اقتدار ۳۶۰» نوشته امیر دریادار شهرام ایرانی و کتاب «دنا بر قله اقیانوس‌ها» با قلم امیر دریادار شهرام ایرانی و امیر دریادار دوم عبدالله معنوی رونمایی شدند.

کتاب «اقتدار ۳۶۰»، با نگاهی تبارشناسانه به ماموریت‌های دریایی نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد، تمرکز موجز اما کاملی بر ماموریت ناوگروه ۸۶ دارد.

اشارات مختصر اما مفید و مستند تاریخی کتاب به موضوعاتی مانند تاریخچه نیروی دریایی از دوران باستان تا امروز، اهمیت راهبردی منطقه خلیج فارس و ضرورت حضور و انجام ماموریت‌های شناورهای نیروی دریایی در آب‌های فراسرزمینی، نحوه آماده‌سازی و تجهیز ناوشکن دنا و ناوبندر مکران و وقایع و اتفاقات مرتبط با ناوگروه۸۶، از جمله تحریم شدن هر دو شناور دنا و مکران، نحوه تأمین سوخت و تغذیه کارکنان، انجام عمل‌های متعدد جراحی در حین انجام ماموریت دریایی و موضوعات متعدد دیگر، در مدت زمان نزدیک به نه ماه در این کتاب آمده و آن را خواندنی‌تر کرده است.

کتاب «دنا بر قله اقیانوس‌ها» دیگر کتاب رونمایی شده، همان طور که از عنوان کتاب برمی آید، درباره ناوشکن دنا از شناورهای کلاس موج است که پس از جماران،  دماوند  و سهند ساخته شد و خرداد ۱۴۰۰، در بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس پیوست.

نکته جالب توجه این است که ماموریت ناوگروه ۸۶، نخستین حضور ماموریتی بلند مدت و محک جدی دنا در آب‌های آزاد بود و این شناور رزمی، تا پیش از این تنها در رزمایش مرکب دریایی آیونز (آیمکس ۲۰۲۲) شرکت کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز