خبرگزاری کار ایران

امیر ایرانی:

ناوشکن دیلمان آماده الحاق است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۳۰۰

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار شهرام ایرانی عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی گفت: امروز به نرم افزار هواشناسی به قابلیت اطمینان ۱۰۰ درصد دست یافته‌ایم که در جریان مأموریت ناوگروه ۸۶ از آن به صورت عملیاتی استفاده کردیم.

وی در ابتدای این برنامه با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نقش نیروی دریایی راهبرد در دفاع مقدس بر راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن (قبل از شروع جنگ) و راهبرد تثبیت موقعیت در جنگ بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سلسله عملیات اقتدار در دفاع مقدس، تصریح کرد: سلسله عملیات اقتدار همزمان با شروع جنگ آغاز شد و اسکورت یگان‌های نفتکش خودی از خلیج فارس به دریای عمان و یگان‌های تجاری با کالای ویژه به بنادر کشور انجام شد.

به گفته ایرانی، اقتدار ما شما دانشجویان هستید و از صنعت و علم شما می‌توانیم خودمان را تغذیه کنیم.

وی با اشاره به دلایل حرکت ناوگروه ۸۶ از شرق، خاطرنشان کرد: با استفاده از نرم‌افزار تمام شرایط مسیر ناوگروه ۸۶ را بررسی می‌کردیم و دلایل شروع حرکت از سمت شرق هم همین مورد بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: الحمدلله اعضای ناوگروه ۸۶ در طول مسیر حتی یک خطا هم انجام ندادند. در طول توقف در کشور برزیل هم سیاسیون و هم مردمشان اعلام کردند تا به امروز همچنین سربازان دریایی را ندیده بودیم.

به گفته ایرانی، در قطب جنوب این فرصت برای ما هست که ورود کنیم، یکی از دلایل این کار این است که از سواحل مکران مستقیماً به قطب جنوب وصل هستیم. حضور در قطب جنوب نیز حضور عملی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی راجع به افتتاح پایگاه در قطب جنوب، ابراز داشت: موقعیت قطب جنوب از چند بعد مهم است، یک بعد آن در حوزه نظامی است و بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: مهم این است که در قطب جنوب حضور مستقل و با اقتدار داشته باشیم. پایگاه هم از نظر ایجاد سازه و سرما و گرما و هم راه ارتباطی باید تأمین شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تشریح حضور در قطب جنوب، بیان کرد: بدنه کشتی‌ها هم باید برای این مأموریت آماده شود و یخ‌شکن شوند و بدنه تحرکی آنها معمولاً هسته‌ای است.

ایرانی اضافه کرد: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز