خبرگزاری کار ایران

حاجی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

وزیر آموزش و پرورش در مورد آخرین وضعیت کمبود معلم در کمیسیون یا در صحن علنی توضیح می‌دهد/ مربیان پیش‌دبستانی ۳ ماه است نمی‌دانند پیمان‌کارشان کیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۱۳۶

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم وضعیت پیمانکاران معلم پیش‌دبستانی را مشخص کند چرا که مربیان ۳ماه است نمی‌دانند پیمان‌کارشان کیست.

رضاحاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت بررسی کمبود معلم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد مجدداً کمیسیون برنامه‌ای بگذارد و از دوستان و آقای وزیر دعوت کند. البته قرار دیگری هم بود که خود آقای وزیر بیاید در صحن توضیح دهد و این کاستی‌ها را جبران کند؛ فعلا با این تعطیلات و بررسی برنامه هفتم که پیش آمده است ما همچنان پیگیر هستیم، یعنی مشخص نیست در کمیسیون باید در خدمت‌شان باشیم یا در صحن صحبت‌های‌شان را بشنویم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی مربی‌های پرورشی مدارس بیان کرد: ما سفارش‌مان این است از ظرفیت نیروهایی که در حال حاضر داریم و بلاتکلیف هستند استفاده شود. معلمان پیش دبستانی‌ که ۱۵ الی ۲۰ سال سابقه کار دارند، نهضتی‌هایی که سالیان سال کار کرد‌ه‌اند و حق التدریسی‌ها همه این‌ها را پای کار بیاورند به جای این‌که بازنشستگان بنده خدا را بیاورند و ۳ یا ۴ ماه حقوق‌شان را ندهند از این‌ها استفاده کنند یا این‌که بیایند مدیریت و برنامه‌ریزی کنند و حقوق‌های این عزیزان را بدهند.

وی ادامه داد: یک عده‌ای از معلمان پیش‌دبستانی روز شنبه به دفتر ما آمدند و گفتند که ما ۳ ماه است کار کرده‌ایم هنوز قرارداد پیمانی‌مان مشخص نیست، یعنی کسی که باید بیاید حقوق این‌ها بدهد، معلوم نیست.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین انتظار دارم هرچه سریع‌تر آقای وزیر این خواسته من که عضو کمیسیون آموزش هستم را مورد توجه قرار دهد قرار داد معلمان پیش دبستانی عزیز دارند را مشخص و حقوق این‌ها را پرداخت کنند.

وی افزود: یا این پیمان را به خود مربی دهند یعنی مربی خودش می‌رود ۲۰ الی ۳۰ شاگرد را می‌آورد، به جای این‌که یک شخص سوم دیگری بیاید هیچ کاری هم نمی‌کند پول زیادی هم می‌گیرد، همین کار و قرارداد را به همین مربی پیش دبستانی بدهند و مشکل را حل کنند چرا امروز ۳ ماه مربی ایستاده است و اصلا نمی‌داند پیمانکارش کیست، کارشناسان حقوقی آموزش پرورش هم بایستی مشکلی را حل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز