خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد:

تبدیل قزوین به یکی از قطب‌های پرتودهی مطرح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۸۸

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: با راه‌اندازی نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا « CELV-8 » در استان قزوین، این استان به یکی از قطب‌های مطرح پرتودهی کشور در حوزه‌های کشاورزی و پلیمر تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدپژمان شیرمردی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از نخستین سامانه شتابدهنده‌ الکترون توان بالا « CELV-8 » در استان قزوین، اظهار کرد: این دستگاه که امروز ما شاهد رونمایی و راه‌اندازی آن هستیم از جمله دستگاه‌های مهم با کاربری در بخش پلیمر و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در صنایع سیم و کابل و همچنین کشاورزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: این دستگاه علاوه بر پرتودهی سیم و کابل، قادر است با تغییرات کمی در پرتودهی غلات و حبوبات نیز استفاده شود و دارای ظرفیت مناسبی برای پرتودهی محصولات است که امروزه در دنیا در دو حوزه کشاورزی و پلیمر از این دستگاه بهره می‌برند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در ادامه با اشاره به عملکرد مرکز پرتودهی صنعتی قزوین تصریح کرد: امروز در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین شاهد رونمایی و بهره برداری از نخستین شتابدهنده الکترون توان بالا  « CELV-8 » بودیم و این مرکز به عنوان یکی از قطب‌های پرتودهی در کشور در حوزه پلیمرها و مواد غذایی فعالیت خواهد کرد.

شیرمردی عنوان کرد: در این مجموعه یکی از مسایلی که دنبال می‌شود، ایجاد ظرفیت برای تحقیقات دانشمندان، پارک‌های علم و فناوری و همچنین موسسه‌های پژوهشی است تا علاوه بر حوزه‌های کشاورزی و صنعت نیز بتوانیم در حوزه پژوهش نیز به مردم استان قزوین و سراسر کشور خدمات‌رسانی کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز