خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی:

سواحل ایران می‌توانند نقش «کشف نفت» را تکرار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۲۳

مشاور فرمانده کل قوا گفت: به داشتن یک برنامه مدون برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و انسانی کشور نیازمندیم تا جایی که با توجه به این ارزش‌های طبیعی، مردم از نظر معیشتی به سمت زندگی بهینه حرکت کنند.

به گزارش ایلنا، سرلشکر یحیی صفوی در حاشیه نخستین روز «همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدهای نوپدید دریایی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری این همایش یک سال کار پژوهشی انجام شد و حدود ۳۰۰ مقاله از نهادهای مختلف آموزشی به دست ما رسید. فرصت بزرگی در اختیار ملت ما قرار گرفته که با داشتن رهبری خردمند، روز گذشته شاهد ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور باشیم.

وی افزود: ما ۲۷۰۰ کیلومتر در جنوب و شمال کشور ساحل و ۲۰ جزیره داریم که هردو فرصت بزرگی فراهم می‌کند تا از آن‌ها برای توسعه اقتصادی کشور، اقتصاد دریامحور، رفع تنگناهای اقتصادی مردم، حل مشکلات مربوط به بحران آب در ایران و تولید انرژی‌های مختلف تجدیدپذیر استفاده کنیم.

مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه سواحل جنوب به ویژه در مکران و نیز سواحل شمالی کشور می‌تواند مثل نقش کشف نفت در ایران عمل کند، اظهار کرد: این سواحل در پیشران اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی تمدنی ایران موثر است و در این همایش هم بر چگونگی استفاده از بندرها و اقتصاد دریامحور و حضور در اقیانوس‌ها کار علمی انجام شده است.

صفوی افزود: امیدوارم با ابلاغ این سیاست‌ها در یک برنامه ۱۰ تا ۲۰ ساله یعنی چهار برنامه پنج‌ساله از جمله همین برنامه هفتم توسعه، توجه بخش خصوصی، عموم سرمایه‌گذاران داخلی و سیاست خارجی ما برای جذب سرمایه‌گذاری در ایران و داشتن یک برنامه مدون برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و انسانی کشور تا جایی که با توجه به این ارزش‌های طبیعی، مردم از نظر معیشتی به سمت زندگی بهینه حرکت کنند.

وی یادآور شد: در برنامه‌های آمایش سرزمینی هم باید بتوانیم مثلاً از کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب حداکثر استفاده را داشته باشیم. همچنین با تولید انرژی‌های تجدیدپذیر آب‌های شیرین را از سواحل دریای عمان و خلیج فارس و حتی خزر به فلات مرکزی ایران برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز