خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

موانع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین را رفع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۶۰۶

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران و چین به توافقات و تفاهماتی رسیده‌اند که برخی به قرارداد تبدیل شده و برخی هم با موانعی همراه است اما تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات پیش روی اجرایی شدن توافقات را مرتفع کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر پیش از عزیمت به چین برای شرکت و سخنرانی در ششمین اکسپو بین‌المللی واردات چین و توسعه روابط اقتصادی با پکن، روابط ایران و چین را روابطی مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: در این سفر به دعوت رسمی مقامات پکن در نمایشگاه بزرگ واردات این کشور شرکت خواهیم کرد و مذاکراتی نیز برای رفع موانع پیش روی توسعه مناسبات انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به سند راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین اظهار داشت: فاصله زیادی با اهداف مندرج در این سند داریم و امیدوارم این سفر بتواند گامی در جهت رفع موانع و تحقق برخی اهداف در مناسبات اقتصادی تهران- پکن باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حضور فعالان اقتصادی و شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه واردات چین، تصریح کرد: در این نمایشگاه از غرفه‌های ایرانی بازدید خواهیم کرد و نخست وزیر چین نیز از غرفه‌های ایرانی و محصولات و تولیدات کشورمان بازدید می‌کند.

مخبر ادامه داد: سفر رئیس‌جمهوری کشورمان به چین منجر به برخی توافقات و تفاهمات شد که برخی از این توافقات به قرارداد تبدیل شده و برخی نیز با موانعی همراه است که تلاش خواهیم کرد در این سفر موانع و مشکلات پیش روی اجرایی شدن توافقات را مرتفع کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز