خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس:

لندن تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد/ نیروهای مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۸۳

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درخصوص تحولات غزه و برخی موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی به وزیر امور خارجه انگلیس گفت: در هر گونه رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسراییل باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه از منظر حقوق بین‌الملل، مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند، اظهار داشت: در چارچوب اصول حقوق بین‌الملل، در هر جنگی باید به اصل تناسب نیز توجه شود. در این راستا قتل عام بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی غیرنظامی، در یک عمل انتقام‌جویی و نسل‌کشی آشکارا اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به اظهارات حمایتی وزیر امور خارجه انگلیس از رژیم اسرائیل، ضمن توصیه به اینکه انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزه با پدیده اشغالگری را بر مبنای اصول شناخته شده و قوانین بین‌المللی، یک حق می داند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: باید نسل‌کشی رژیم اسراییل در غزه فورا متوقف گردد و کمک‌های انسان‌دوستانه به صورت گسترده وارد غزه شود.

وزیر امور خارجه، حمایت گسترده دولت امریکا از تل‌آویو را، عامل افزایش شدت جنگ در این منطقه دانست و در پاسخ خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند بلکه آنها بر اساس ملاحظات و شرایط و نیز در راستای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با تاکید بر احترام متقابل، بر اهمیت تمرکز بر دیپلماسی و گفت‌وگو به عنوان گزینه‌ای مناسب در مسیر همکاری‌های تهران و لندن و دوری از طرح اتهامات بی‌اساس تاکید کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش درخصوص تحولات فلسطین و تصریح بر دیرینگی روابط میان انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.

وزیر امور خارجه انگلیس روند همکاری‌های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون‌های دیپلماتیک حائز اهمیت خواند.

در این گفت‌وگو، آخرین وضعیت روابط دوجانبه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز