خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه متشکل از نمایندگان دیوان عالی کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر با هدف بررسی خلاءهای قضایی مبارزه با موادمخدر

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۱۷

رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان دیوان عالی کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت بررسی خلاء‌های روند فعلی قضایی مبارزه با مواد مخدر تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با روند قضایی مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نکات حائز اهمیت در بحث مواد مخدر گفت: لزوم ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان، تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیفی موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر، ایجاد راهکار‌های ممانعت از اطاله دادرسی و بررسی راه‌های تخصصی نمودن محاکم و شعب تجدیدنظر در مبارزه با مواد مخدراز مهم‌ترین مواردی است که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

همچنین در ادامه دیدار معاونین و قضات دیوان عالی کشور با توجه به اهمیت موضوعات مطرح شده ضمن ارائه دیدگاه‌های تخصصی خود در حوزه پرونده‌های قضایی مربوط به مواد مخدر، نسبت به لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای اعمال نقش نظارتی دیوان عالی کشور منطبق با اصل ۱۶۱ قانون اساسی از بدو دادرسی تا خاتمه و ارائه راهکار‌های اجرایی منجر به چرخش‌های تحول‌گرا در این پرونده‌ها اذعان کردند.

در پایان حسب دستور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان دیوان عالی کشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت بررسی خلاء‌های روند فعلی قضایی در راستای مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده و ضمن بررسی تخصصی معضلات موجود به ارائه راهکار‌های اجرایی در این حوزه بپردازند.

شایان ذکر است در این دیدار دکتر زارعی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل و دکتر ترحمی، مدیر کل حقوقی و اموال ستاد مبارزه مواد مخدر نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز