خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

دفاتر اسناد رسمی ضرورت اعتبارزدایی از اسناد عادی را تبیین کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۹۳

دادستان کل کشور بر ضرورت تبیین و تبلیغ جایگاه اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد عادی از سوی دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و هیئت همراه با حضور در دفتر دادستان کل کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم موحدی آزاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

دادستان کل کشور در این دیدار بر اهمیت جایگاه اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که همواره دستگاه قضایی را با سختی و گرفتاری روبرو کرده اعتبار داشتن اسناد عادی و استناد افراد به این دست اسناد می‌باشد.

وی افزود: باید یکی از کارکرد‌های مهم دفاتر اسناد رسمی تبیین جایگاه و ضرورت اعتبارزدایی از اسناد عادی باشد و سردفتران و دفتریاران باید ضرورت رفتن به سمت اسناد رسمی را هم برای مردم و هم برای مسئولان تبیین و تشریح کرده و ضمن برشمردن مضرات بی‌شمار اسناد عادی، فوائد و محسنات اسناد رسمی را تبلیغ و ترویج کنند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد در ادامه به بیان نمونه‌هایی از مشکلات و گرفتاری‌هایی که اسناد عادی برای مردم ایجاد کرده است پرداخت و تصریح کرد: پس از سال‌ها تجربه و برخورد با انواع و اقسام پرونده‌های حقوقی و قضایی تاکید داریم که اعتبار دادن به اسناد رسمی به صلاح مردم و جامعه است و اولین منفعت و سود این اعتباربخشی برای مردم و سپس متوجه نظام خواهد بود.

دادستان کل کشور یکی از آثار اعتبار داشتن اسناد عادی را در بحث موقوفات عنوان و بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌های زیادی در خصوص موقوفه‌ها وجود دارد و اصحاب دعوا با استناد به اسناد عادی به دنبال استیفای حقوق خود هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اگر از همان ابتدای دهه ۱۳۰۰ که اولین دفتر اسناد رسمی شروع به کار کرد خیرین و وقف‌کنندگان و یا حتی وراث آن‌ها موقوفه‌ها را در دفاتر اسناد، ثبت رسمی می‌کردند اکنون شاهد پرونده‌های مختلف از موقوفه‌ها در دستگاه قضایی نبودیم.

در این دیدار علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گزارشی از تعداد دفاتر، خدمات در دسترس و برنامه‌های کانون را ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز