خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پاسخ وزیر کشور به گلایه قالیباف در مورد مدارک مورد نیاز ثبت‌نام در انتخابات/ شورای نگهبان به این اطلاعات احتیاج داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۱۹

وزیر کشور در مورد گلایه رئیس مجلس که گفته بود در روند ثبت نام اطلاعاتی می‌گیرند که خیلی لازم نیست، گفت: اطلاعاتی که الان دارد اخذ می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان و هیات نظارت تعیین شده چون این‌ها مطالب مورد نیاز شورای نگهبان بود و احتیاج داشتند که یکسری اطلاعات را داشته باشند و این با هماهنگی آن عزیزان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: کار روند ثبت نام در مرحله دوم که ثبت نام نهایی بود به خوبی انجام شد. امروز روز آخر هست و از همین جا درخواست می‌کنیم عزیزانی که داوطلب هستند و پیش ثبت‌نام کردند در ثبت نام نهایی مشارکت کنند.

وی افزود:‌ تا دیشب آخر وقت بالغ بر ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که یک تعداد دیگر هم شرکت کردند که فکر می‌کنیم امروز این روند شدیدتر هم شود.

وزیر کشور در مورد گلایه رئیس مجلس که گفته بود در روند ثبت نام اطلاعاتی می‌گیرند که خیلی لازم نیست، گفت: اطلاعاتی که الان دارد اخذ می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان و هیات نظارت تعیین شده چون این‌ها مطالب مورد نیاز شورای نگهبان بود و احتیاج داشتند که یکسری اطلاعات را داشته باشند و این با هماهنگی آن عزیزان اتفاق افتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان این ثبت‌نام الکترونیک مشکلی وجود داشته، عنوان کرد: ما تا الان به حمدالله چالشی نداشتیم هم در پیش ثبت‌نام و هم در ثبت نام نهایی کار به خوبی دارد انجام می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ بخه سوال دیگری درباره خبر بازداشت سرکرده داعش در استان‌های جنوبی کشور خاطرنشان کرد:  درگیری با جریان داعش دائما برقرار است. گروه‌های مختلف تروریستی از همه انواع آن فعال هستند و با هدایت‌های کشورهای غربی و گروه‌های ترویستی کار می‌کنند دستگاه‌های امنیتی با تسلط کامل هم با این‌ها برخورد کرده و در موارد متعددی که برنامه‌ای برای عملیات داشتند آنها را بازداشت کردند. این روندی برای دستگاه‌های اطلاعاتی ما نسبتا جاری شده که با گروه‌های تروریستی برخورد کنند.

وی در خصوص کشف باند قاچاق سوخت با بیش از  سه هزار خودرو در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه قاچاق بحث سوخت است، علتش هم تفاوت قیمت فراوانی است که سوخت در ایران با کشورهای همسایه دارد و این کار آنها را سودآور می‌کند که این کار را انجام می‌دهند البته مقابله لازم صورت می‌گیرد. وزارت نفت هم ترتیباتی که به کاهش قاچاق کمک می‌کند در نظر گرفته مثلا در استان هرمزگان و کرمان با طرح‌های انجام شده شاهد کاهش مصرف جدی بودیم که نشان می‌داد ما به تفاوت سوخت قاچاق می‌شد این مساله جدی است و ستاد مبارزه با قاچاق و استانداران مقابله با آن را در دستور کار دارند و موضوع مهمی است که باید دنبال کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان ملی مهاجرت برای ساماندهی مهاجران و مقابله با مهاجران غیرقانونی عنوان کرد: دوستان در این سازمان کارشان را با برنامه‌ریزی و راهبردهای مشخص و هماهنگی همه دستگا‌های زیربط دنبال می‌کنند. کارتی در نظر گرفتند که به بخش قابل توجهی از مهاجران داده شده و بیش از یک میلیون مهاجر کارت دارند و این ادامه پیدا می‌کند و در چارچوب‌های پیش‌بینی شده برای ساماندهی این کار با هماهنگی همه ذیربطان و استان‌ها کار دنبال می‌شود بر این اساس طبیعتا همه افراد باید بر اساس چهارچوب‌هایی که سازمان مهاجرت مشخص می‌کند، نوع استقرار، کار و تعامل‌شان مشخص باشد این‌ها در دستو کارجدی است

وی در مورد برخی تخلفات مهاجران به ویژه اتباع غیر قانونی عنوان کرد: به هر حال در جامعه‌ نسبتا بزرگی که اشاره شد از این حدود ۵ میلیون مهاجر افغانی تعدادی افراد متخلف و مجرم هم پیدا می‌شود و با این‌ها حتما برخورد می‌شود اینکه این‌ها قانونی بودند یا نه باید در سوابق بررسی شود. آنهایی که محل اتهام و قطعیت شرکت در جرائم و تخلفات هستند، مورد برخورد قرار می‌گیرند. ما از این موارد داریم که تعداد قابل توجهی از مهاجران در زندان‌ها هستند، چند هزار نفر شاید از همین کسانی که تخلف کردند در زندان‌ها داریم که با تخلفات‌شان با قوت برخورد می‌شود اما این به مفهوم این نیست که ما یک افغانستان ستیزی درست کنیم، این کار کاملا غلطی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی از این مهاجران در طول چند ده سال پذیرایی و استقبال کرده است و این مهاجرت‌ها هم با فشار سیاست‌های استکباری در آنجا اتفاق افتاده و الان هم نباید این استقبال را تلخ کنیم، البته ساماندهی حتما لازم و در دستور کار است. آنها که مجوز حضور در کشور ندارند، بازگردانده می‌شوند و این در دستور کار است. باید یک مقداری برخی از شرایط حقوقی و قضایی خود را  نسبت به افراد متخلف تقویت کنیم که گاهی بعد از بازگرداندن دوباره بر‌میگردند. باید ساز و کار قضایی قوی‌تری را از لحاظ قانونی پیش‌بینی کنیم و برخورد‌ها قوی‌تر شود.

وی درباره آمارها از بازگرداندن مهاجران غیرقانونی گفت: تقریبا مرتب این اتفاق می‌افتد در همین چند ماهه چند صد نفر برگشتند ولی مشکلی که داریم این‌ها بعضا باز هم برمی‌گردند ایران. ساز  کار قضایی خود را باید تقویت کنیم که بعد از بازگردانده شدن این‌ها به ایران برنگردند.

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا با دولت مستقر در افغانستان هم در این خصوص رایزنی شده است، گفت: برای دولت طالبان این موضوع جدی و مهم نیست.

وزیر کشور در مورد افزایش سرقت‌های خرد گفت: سرقت‌های خرد افزایش یافته است، فراجا قرارگاهی در این خصوص تشکیل داده و برخورد مناسبی را برای مواجهه با این موضوع پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: در دزدی‌های زیر ۲۰ میلیون تومان باید شاکی خصوصی داشته باشیم که دست برخورد کننده را می‌بندد باید راهکارهای قانونی در این زمینه پیش بینی شود.

وحیدی در مورد آرد آزاد گفت: دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده است بلکه حتی یارانه بیشتری هم به نانوایی‌ها می‌دهد. بعضی از استان ها در طول سال های گذشته باتوجه به اینکه نرخ آرد پایین مانده بود، مشکلاتی داشتند، در این استان‌ها برای متناسب سازی و حل مشکلات اقتصادی نانواها تصمیم گرفته شد که ۱۵، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت نان افزایش یابد، شوراهای آرد و نان در استان‌ها این افزایش قیمت را مصوب کردند. آزاد کردن یارانه نان فعلا در دستور کار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز