خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جلوگیری از تزریق ناهنجاری‌های اخلاقی/ بررسی استفاده از مواد مخدر و آثار سو آن در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۰۰

وزیر کشور گفت: برخی از فرهنگ‌سازی‌هایی که شکل می‌گیرد یا برخی تلاش می‌کنند شکل بگیرد، مناسب نیست و می‌تواند موجب بروز برخی مفاسد اخلاقی باشد. این موضوع در جلسه امروز مورد نظر قرار گرفت. انشالله با طراحی‌هایی که همکاران انجام داده‌اند تلاش می‌شود از کسانی که دنبال تزریق ناهنجاری‌های اخلاقی ممناعت به عمل بیاید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «احمد وحیدی» وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در مورد مسائل مورد بررسی در این جلسه اظهار کرد: در  محور اصلی برخی آسیب‌های اجتماعی که در دانشگاه‌ها وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و درباره چگونگی رفع آن‌ها و همچنین انجام اقداماتی در جهت تقویت مسائلی چون نشاط اجتماعی، گفت‌وگوهای اجتماعی و… بحث و بررسی شد. بی‌تردید نارسایی‌هایی که موجب بروز آسیب‌ها باشد مورد توجه قرار گرفته و پیشنهاداتی از سوی هر سه مرکز مهم دانشگاهی ارائه شد تا در نهایت به راهکارهای موثر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: بحث اصلی تقویت هویت ملی است و اینکه با مشارکت و گفت و گوهای اجتماعی جلوی موجب بروز آسیب‌های اجتماعی را بگیریم.

وزیر با اشاره به اینکه بحث و گفت و گوی خوبی در جلسه صورت گرفته، عنوان کرد: بین وزرای علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اطلاعات و آمارها تبادل و مطرح شد و قرار است از سوی دانشگاه‌ها و دانشگاهیان کشور پیشنهادات، اقدامات موثری صورت بگیرد. 

وحیدی گفت: موضوعات اجتماعی با توجه به سطوح دانشگاهی؛ کارشناسی ارشد و دکتری و حتی در استان‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد. طبیعتا یکی از مسائل مهم و مورد توجه که گرچه آمارش بالا نیست، ولی مورد تاکید قرار گرفت مربوط به موارد استفاده از مواد غیرمجاز مخدر و آثار سو آن بود. این موضوع و کارهایی که در این زمینه صورت گرفته در جلسه مورد گفت و گو قرار گرفت و کارهایی در این حوزه انجام شده است را بررسی کردیم. 

وزیر کشور افزود: برخی از فرهنگ‌سازی‌هایی که شکل می‌گیرد یا برخی تلاش می‌کنند شکل بگیرد، مناسب نیست و می‌تواند موجب بروز برخی مفاسد اخلاقی باشد. این موضوع در جلسه امروز مورد نظر قرار گرفت. انشالله با طراحی‌هایی که همکاران انجام داده‌اند تلاش می‌شود از کسانی که دنبال تزریق ناهنجاری‌های اخلاقی ممناعت به عمل بیاید یا از ناهنجاری‌هایی که ناشی از مصرف مواد مخدر و دانشگاه‌ها و مراکز دانشجویی است جلوگیری شود. 

وحیدی ادامه داد: البته این مربوط به بخش منفی موضوعات است، ولی مباحث مثبت زیادی هم وجود دارد؛ حضور پررنگ و حجم عظیم حضور دانشجویان و دانشگاهیان کشور در مراسم‌ها و حرکت‌های جمعی کشور قابل توجه است که بر اساس گزارش‌هایی که در جلسه مطرح شد، بسیار گسترده بوده و در مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و اردوهای راهیان پیشرفت و نور می‌بینیم که جمع عظیمی در این فضاها فعال هستند و جنبه‌های ایجابی خوبی وجود دارد، ولی جنبه‌های سلبی نیز وجود دارد که در جلسه مورد توجه قرار گرفت. 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص تمایل به مهاجرت نیز در جلسه صحبت شد؟ گفت: در این جلسه این موضوع بررسی نشد، ولی ممکن است در جلسات بعدی مورد گفت و گو واقع شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز