خبرگزاری کار ایران

رحیمی:

وظیفه داریم با همه توان به تبیین فرهنگ غدیر بپردازیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۱۵

وزیر دادگستری با یادآوری اینکه قضات دادگاه‌ها بر مسند امیرالمومنین(ع) تکیه کرده‌اند ، تصریح کرد: این جایگاه مهم و اثرگذار می‌طلبد تا به زیور صفات و اخلاق آن حضرت نیز آراسته باشند.

به گزارش ایلنا، رحیمی وزیر دادگستری در این دیدار با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) بر تلاش موثر و هدفمند در جهت تبیین فرهنگ غدیر تاکید کرد.

رحیمی گفت: وظیفه داریم با همه توان نسبت به معرفی، تبیین و گسترش فرهنگ غنی و عظیم غدیر در میان ملل مسلمان و غیرمسلمان با هدف افزایش محبین امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم.

وزیر دادگستری افزود: ادبیات و فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی در کنار فرهنگ عاشورا و راهپیمایی بزرگ اربعین فرصت ها و ابزاری قابل اتکا و مهم برای توسعه و گسترش فرهنگ غدیر و محبین امیرالمومنین (ع) است.

رحیمی گفت: قضات دادگاه‌ها بر مسند امیرالمومنین(ع) تکیه کرده‌اند و این جایگاه مهم و اثرگذار می‌طلبد تا به زیور صفات و اخلاق آن حضرت نیز آراسته باشند.

وزیر دادگستری سیره و روش امیرالمومنین(ع) را چراغ راه شیعیان آن حضرت برشمرد و گفت: باید به دور از حواشی، به تبلیغ فرهنگ غدیر و نفوذ جاذبه امیرالمومنین(ع) در دلها بپردازیم و در این مسیر همه استعداد و تلاش خود را به عنوان وظیفه‌ای دینی و انسانی به کار ببندیم که هر قدمی در این مسیر پاداشی بزرگ در پیشگاه خداوند متعال دارد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام صدیقی رییس بنیاد بین‌المللی غدیر در سخنانی محک ایمان در عالم را ولایت امیرمومنان علیه السلام برشمرد و گفت: باید در بستر فرهنگ‌سازی غدیر، به معرفی حقیقت امیرالمومنین و دامن زدن به جاذبه های رفتاری و گفتاری آن حضرت بپردازیم.

رییس بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: باید قدر نظام اسلامی و نقش بی بدیل امام خمینی (ره) به عنوان نظامی علوی بدانیم، باید از دریای وجود کرامات و وجود عظیم امیرالمومنین علیه السلام به درستی بهره بگیریم تا این پرچم و نظام به صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی ارواحنا له الفدا برسد.

 صدیقی گفت: یک بُعد موضوع غدیر فرهنگ‌سازی است که کارهای فراوانی در این حوزه صورت گرفته و جو مناسبی برای گرایش عموم به فرهنگ اهل بیت صورت گرفته، بُعد دیگر معرفی حقیقت امیرالمومنین و دامن زدن به جاذبه‌های رفتاری و گفتاری آن حضرت است، بُعد سوم موضوع غدیر نیز مقابله با جو مسموم ایجاد شده در سالیان متمادی و شبهاتی است که در مورد اسلام و حکومت اسلامی و ولایت وجود دارد.

 صدیقی در بخشی از سخنان به تشریح اقدامات و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر پرداخت و این بنیاد را منشا برکات و خدمات ارزشمندی در گسترش فرهنگ تشیع و تبیین سیره و روش امیرالمومنین علیه السلام دانست.

در پایان این دیدار طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری به عنوان رییس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت دادگستری منصوب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز