خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی فرارسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۸۰۳

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم در ادامه این نشست‌ها شاهد حضور سازنده و موثر کشور دوست گرجستان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در مراسم افتتاحیه نشست وزرای امور خارجه فرمت ۳+۳ در محل وزارت امور خارجه، ضمن خیرمقدم به وزرای امور خارجه شرکت‌کننده در این نشست گفت: در ابتدا ادای احترام می‌کنیم به روح همه شهدای فلسطینی، زنان و کودکانی که این روزها زیر بمباران‌ها و نقض فاحش حقوق بشر با پدیدهای شوم به نام نسل‌کشی رژیم صهیونیستی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم دومین نشست سازوکار منطقه‌ای موسوم به ۳+۳ با حضور وزرای امور خارجه در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم در ادامه این نشست‌ها شاهد حضور سازنده و موثر کشور دوست گرجستان باشیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: عنوان این نشست نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی است که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و تلاش جمعی برای استقرار صلح و همکاری به منظور توسعه اقتصادی و ارتقای رفاه مردم منطقه برگزار می‌شود. در این نشست وزرای خارجه علاوه بر تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه قفقاز فرصت خواهند داشت که درخصوص روابط دوجانبه و مناسبات فیمابین نیز گفت‌وگو و رایزنی کنند.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم امروز فرصت تاریخی در اختیار همه کشورهای ماست، تصریح کرد: جنگ در قفقاز جنوبی اکنون پایان یافته است و نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز فرارسیده است. در این نشست همچنین مهمترین موضوعات بین‌المللی مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه با اشاره به حوادث غزه ابراز داشت: لازم می‌دانم تاثرات عمیق خود را از فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه و فلسطین در حال وقوع است بیان کنم. آنچه در غزه جاری است یک جنایت جنگی مسلم رژیم اسرائیل علیه بشریت است. هر انسانی از دیدن صحنه‌های هولناک کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطینی متأثر می‌شود.

امیرعبداللهیان افزود: در این برهه حساس و تعیین‌کننده لازم است جامعه جهانی پیامی متحد و قوی به رژیم جعلی اسرائیل مبنی بر توقف فوری جنایات جنگی علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و رفع محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و مخالفت جدی با کوچ اجباری ساکنان غزه ارسال کنند. به علاوه برابر قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل می‌بایست موضوع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین مورد تأکید اعضای سازمان ملل و کشورهای منطقه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز