خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آفریقا در نشست خبری با امیرعبداللهیان:

می‌خواهیم در بریکس از ارزهای متقابل استفاده کنیم/ می‌توانیم همکاری متقابل خوبی در حوزه کشاورزی و انرژی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۲۰

وزیر خارجه آفریقا گفت: زمینه هایی که مناسب هستند برای همکاری عبارتند از کشاورزی که افریقا تولید کننده خوبی است و بهترین گوشت در جهان را دارد. در زمینه انرژی هم می توانیم همکاری کنیم و ایران می تواند در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  پاندور وزیر خارجه آفریقا نیز در  کنفرانس مطبوعاتی خود با وزیر خارجه کشورمان گفت: از آقای وزیر خارجه ایران تشکر میکنم که به گرمی از من در تهران استقبال کردند، اکنون شراکت قوی تری داریم. ما شرکای یکدیگر در بریکس هستیم. ایران که اکنون عضو دایم بریکس شده با اقای وزیر درباره این موضوعات صحبت کردیم.

وی ادامه داد: زمینه هایی که مناسب هستند برای همکاری عبارتند از کشاورزی که افریقا تولید کننده خوبی است و بهترین گوشت در جهان را دارد. در زمینه انرژی هم می توانیم همکاری کنیم و ایران می تواند در این زمینه کمک کند. ما می توانیم تجربیات خودمان در زمینه استفاده از فناوری دیجیتال را در اختیار بگذاریم.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی افزود: در زمینه علوم هم ما می خواهیم با ایران ارتباط قوی تری داشته باشیم. در مورد مسائل منطقه ای هم صحبت کردیم. در خصوص بریکس و گسترش ان صحبت کردیم. نقطه نظرات خودمان را به اشتراک گذاشتیم و باید به عنوان اعضا کار بیشتری را انجام دهیم تا مکانیسم‌های سازمان ملل اصلاح شود و ما اعتقاد داریم مکانیسم شورای امنیت باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: در بریبکس هم چالش هایی وجود دارد، وقتی تحریم های یکجانبه وجود دارد می تواند تجارت را تحت تاثیر قرار دهد. ما در بریکس می خواهیم از ارزهای دیگر استفاده کرده و این نگرش را توسعه دهیم.

پاندور ادامه داد: در زمینه حمله شرم اور علیه مردم فلسطین اعتقاد داریم که باید توجه بیشتری به این مسئله داشته باشیم. باید به فقدان حقوق بشر علیه مردم غزه صحبت کنیم. ما دیدیم که چگونه با مردم فلسطین رفتار کردند اما صحبت از اشغال به زبان نمیاورند. ما باید فعالیت و کنش بیشتری علیه بی عدالتی علیه مردم فلسطین داشته باشیم. در عمل مردم فلسطین را تنها گذاشتند. افریقای جنوبی به صورت مستمر حمایت خود را از فلسطین داشتند. هیچ کسی نباید از بی عدالتی در رنج باشد. باید کار بیشتری برای حمایت از مردم فلسطین داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت: سیاست ما واضح است و از سیاست دو کشور حمایت میکنیم و باید فلسطینی ها سرزمین خود را داشته باشند، باید مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شود. ما از صلح حمایت میکنیم. ما تظاهر نمیکنیم که فلسطین اشغال نشده است.

پاندور در ادامه گفت: ما در عمل می گوییم که آنان از حقوق بشر برخوردار نیستند و سرزمینشان اشغال شده است. ما در جلسه دیروز در مصر شرکت کردیم و حمایت کردیم . قاره افریقا که همیشه دخالت ها را دیده و کودتاهای زیادی در افریقا را مشاهده کردیم، بنابراین این قاره مشکلات را می داند. باید کشورها قاطعانه تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: ما مشتاقیم که به همراه ایران این اهداف را محقق کنیم و این ارمان مشترک ایران و افریقای جنوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز