خبرگزاری کار ایران

نشست وزیران خارجه گروه دوستان ائتلاف تمدن‌های ملل متحد در نیویورک

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۸۸

نشست سالیانه گروه دوستان ائتلاف تمدن ملل متحد در حاشیه نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد صادق فضلی، مشاور ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نشست مشارکت داشت.

وی در سخنرانی خود با اشاره به روند رو به گسترش ترویج نفرت‌پراکنی در جهان و توهین به ادیان، گفت: این پدیده شوم منجر به شرایطی است که ریشه اصلی افراط‌گرایی، تهدید صلح و رفاه جامعه بشری خواهد بود.

هیات ایران با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص محکومیت توهین به کتب آسمانی، بار دیگر بر محکومیت اقدام کشورهای اروپایی در تسهیل و عدم جلوگیری از توهین به نمادهای دینی مسلمانان تاکید داشت.

هیات جمهوری اسلامی مکررا بر مسئولیت نهاد ائتلاف تمدن‌ها در مقابله با روند رو به رشد اسلام‌هراسی و ضرورت اقدام نظام‌مند در جهت مقابله با این پدیده شوم تاکید داشته است.

نشست وزیران امور خارجه گروه دوستان ائتلاف تمدن‌های ملل متحد، همه ساله به ابتکار نماینده عالی دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست مجمع عمومی تشکیل جلسه می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان عضوی فعال از این گروه در ابتکارات و جلسات این نهاد مشارکت فعال داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز