خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

مبالغ آزادشده برای رفع نیازهای مردم استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۵۰۷

رئیس‌جمهور گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و در جهت رفع نیاز آنان استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی در پاسخ به سوال مدیر شبکه NBC درباره نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده، اظهار کرد: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال مدیر رویترز درخصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت‌وگوی تهران و واشنگتن تاکید کرد: در موضوع هسته‌ای، آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است. دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تایید کرده‌اند تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است. با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشارها را بر ایران اعمال می‌کند؟

رئیس جمهور در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درباره آینده روابط منطقه‌ای ایران با کشورهایی همچون عربستان، مصر، اردن و امارات، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است. سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشورهای همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشورهای همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

رئیسی افزود: اگر آمریکا دست از دخالت در کشورهای منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازد قطعا وضعیت کشورها و ارتباط آنها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت. دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت‌ساز نیست.

رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه طبق آمار و گزارش‌های رسمی در سال گذشته میلادی بیش از هزار نفر از مردم توسط پلیس آمریکا به قتل رسیدند، گفت: چرا رسانه‌های غربی این‌موضوع را پیگیری نکردند؟ خانمی چند روز پیش در یک فروشگاه در ایالت متحده مشکوک به سرقت بود توسط سه پلیس به قتل رسید، چرا رسانه‌های غربی موضوع اتهام این فرد را پیگیری نکردند؟ چرا تعرض به رنگین‌پوست‌ها دغدغه رسانه‌های غربی نیست؟

وی با طرح پرسش‌های دیگری درباره سیاست‌های رسانه‌های آمریکایی، یادآور شد: دختران‌محجبه در فرانسه به علت داشتن حجاب از تحصیل باز مانده‌اند چرا به این موضوع پرداخته نمی‌شود؟ چرا از کشورهایی که صاحب قدرت هسته‌ای هستند سوال نمی‌شود به چه علت قدرت هسته‌ای دارید؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان بیش از ۱۸۰ هزار نفر کشته و بیش از ۳۵ هزار کودک معلول شدند، تصریح کرد: چرا حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان دغدغه رسانه‌های غربی نیست؟ میلیاردها دلار از پول مردم آمریکا در این زمینه هزینه شد. موضوع  هسته‌ای، حقوق بشر، زن و حجاب، بهانه است.

رئیسی با اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری و تحریم ایران بنا به اذعان مقامات آمریکایی، تصریح کرد: پیشنهاد من به مدیران رسانه‌های آمریکایی آن است که از مقامات خود بخواهید در اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران تجدید نظر کنند، چرا که ملت ایران اراده کرده بر مشکلات خود فایق آید و تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز