خبرگزاری کار ایران

رئیسی پیش از عزیمت به مجمع عمومی سازمان ملل:

زبان گویای مردم خواهم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۱۶۶

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار داشته و دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند، اظهار داشت: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک، به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تعامل با کشورهای جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار داشته و دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این انتظار همه کشورهای عضو از سازمان ملل متحد است، اظهار داشت: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد.

رئیسی علت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است؛ دیدگاهی که در آن جهان مطلوب جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و عاری از بی‌عدالتی و تبعیض است که در آن کرامت انسان مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های فراوان موجود در جهان در جهت جلوگیری از آفات و بلاهای طبیعی و مصائب ناشی از سیاست‌های سلطه‌طلبانه به کار گرفته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با قدرت امپراطوری رسانه‌ای خود مانع شنیده شدن سخن و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در جهان شود، خاطرنشان کرد:‌ بنده به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم.

رئیسی دیدار با سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برنامه دیگر سفر خود به نیویورک در راستای گسترش روابط دوجانبه کشورمان عنوان و خاطرنشان کرد: در جریان این سفر در حدی که زمان اجازه دهد، با روسای کشورها و سازمان‌های بین‌المللی دیدار خواهیم داشت. همچنین نشستی با اصحاب رسانه‌های بین‌المللی برگزار و ضمن پاسخ به سوالات ایشان، مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف تبیین خواهد شد.

رئیس جمهور نشست با سیاستمداران آمریکایی و نیز دیدار با ایرانیان مقیم را از دیگر برنامه‌های سفر خود برشمرد و گفت: در دیدار با ایرانیان مقیم تلاش خواهیم کرد ضمن آگاهی از نظرات و مشکلات ایشان، به تقویت ارتباط آنها با ایران اسلامی کمک کنیم. امیدوارم این سفر در زمینه انجام ماموریتی که ملت ایران بر عهده بنده گذاشته و نیز تبیین و عمل به دیدگاه‌های گره‌گشای مقام معظم رهبری اثربخش باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز