خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۲۴۱

وزیر امور خارجه تاکید کرد: حضور تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان امروز در دیدار بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق و هیأت همراه از دولت و ملت عراق و مسئولان اقلیم کردستان در میزبانی از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان عراقی مستقل، شکوفا و آباد می‌باشد، نقش مرحوم جلال طالبانی را در عراق ستود و اظهار داشت: حضور تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران در تعارض با قانون اساسی عراق و مناسبات دوستانه فیمابین است هیچ طرفی نباید به امنیت همسایگان عراق آسیب برساند.

وی با اشاره به روابط مستحکم تهران و بغداد بر تسریع در اجرای توافق امنیتی دو کشور تاکید کرد.

بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق، ایران را قوی‌ترین پشتیبان ملت عراق عنوان و تاکید کرد ما به روابط و دوستی با جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به تحولات اقلیم کردستان و تقویت روابط این منطقه با دولت مرکزی عراق، به اقدامات حزب متبوعش در افزایش امنیت در مرزهای اقلیم کردستان اشاره و تاکید کرد عراق اجازه نخواهد داد از اراضی این کشور آسیبی به کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز