خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه مطرح شد؛

ایران در پیگیری حقابه هیرمند جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۱۸۶

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون با وزیر خارجه گفت: طبق توضیحات نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، ایران در پیگیری موضوع حقابه هیرمند جدی است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امورخارجه و معاونانش جلسه مشترکی برگزار کردند.

وی توضیح داد: در این جلسه، کاظمی قمی نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت که در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایران از دهراود اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود. 

عمویی اضافه کرد: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همکارانش اقدامات وزارت خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله ای این وزارتخانه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند. 

وی بیان کرد: باقری معاون سیاسی وزارت خارجه هم به تشریح روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها پرداخت؛ نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب «لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور» تاکید کرده و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز