خبرگزاری کار ایران

یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی:

فساد اقتصادی آقازاده‌های بی‌درد موجب شکاف میان مردم و مسئولین شده است/ باید نسل جدید را با استدلال‌های منطقی قانع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۷۶۸

یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی گفت:‌ فساد اقتصادی برخی آقازاده‌های بی‌درد و همین‌طور فسادهای اقتصادی و اجتماعی که متاسفانه در برخی از مسئولین شاهد بودیم، موجب شکاف میان مردم و مسئولین شده است. این در حالی است که نیروهای وفادار به انقلاب و مسئولین انقلابی در کشور که با افتخار به مردم خدمت می‌کنند، کم نبوده و نیستند اما همان تعداد اندک فاسد در سیستم‌های دولتی موجب بروز مشکلات بسیاری در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار کمالی یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی در حاشیه مراسم شهید مدافع امنیت فراجا سرهنگ حسین اسماعیلی گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. اگر یاد شهدا را زنده نگه داریم دشمن نمی‌تواند ایده خود را بر مردم بویژه جوانان و نوجوانان ما تحمیل کند. رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در معرفی شهدای کشورمان دارند و نباید اجازه دهند که شهدا گمنام بمانند. در تمامی استان‌های کشورمان اعضای فراجا مظلومانه خدمت می‌کنند و تا پای شهادت ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در پوشش خبر و انتقال خبرهای درست به مخاطبین خود گفت: بنده اعتقاد دارم رسانه‌ها بازوی توانای کشور هستند. عملکرد خوب رسانه‌ها می‌تواند در توسعه و اقتدار کشور به کمک مسئولین کشور بیاید. رسانه‌ها باید با چشمانی باز مشکلات و عملکرد مسئولان را رصدکنند. در جایی که باید با اطلاع رسانی خود عملکرد صحیح مسئولان را اطلاع رسانی و در مقاطعی نیز با قاطعیت به مقابله با فساد و عملکرد ضعیف مسئولان را ابتدا گوشزد و در نهایت نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام کنند.

سردار کمالی نسل گذشته را نسلی تعبدی و از خودگذشته و نسل جدید را نسل استدلالی قلمداد کرد و اظهار کرد: با نسل جدید حتما باید با استدلالهای منطقی ارتباط گرفت و آنها را قانع کرد تا دشمن نتواند بر افکار آنها مسلط شود .

یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نیروهای انقلابی می‌بایست جذب در حد اعلا و دفع در حد ضرورت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: بنده به عنوان یک سرباز کوچک انقلاب که از سالهای اوایل جنگ در جبهه‌های جنوب و غرب و کردستان توفیق خدمت داشتم، افتخار می‌کنم که بدون آنکه توفیق  زیارت حضرت امام خمینی (ره) را داشته باشم اما مانند همه رزمندگان عزیز به عنوان یک سرباز مطیع ولایت با تمام قوا حضور یافتم و اکنون که توفیق زیارت رهبر فرزانه انقلاب را از نزدیک پیدا کرده ایم دشمنان بدانند که با روحیه ای چند برابر آماده جانفشانی هستیم، همرزمانم در نیروهای مسلح نیز با افتخار و روحیه ای بالاتر از گذشته گوش به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی و فرمانده معظم کل قوا بوده و خواهند بود.

کمالی در ادامه گفت: متاسفانه تعداد اندکی از مسئولین گذشته کشور با عملکرد ضعیف خود به خصوص در حوزه اقتصادی موجبات مشکلات کنونی کشور را فراهم کرده‌اند. فساد اقتصادی برخی آقازاده‌های بی‌درد و همین‌طور فسادهای اقتصادی و اجتماعی که متاسفانه در برخی از مسئولین شاهد بودیم، موجب شکاف میان مردم و مسئولین شده است. این در حالی است که نیروهای وفادار به انقلاب و مسئولین انقلابی در کشور که با افتخار به مردم خدمت می‌کنند، کم نبوده و نیستند اما همان تعداد اندک فاسد در سیستم‌های دولتی موجب بروز مشکلات بسیاری در کشور می‌شود.

وی افزود: فرزند زمان خویشتن باش. طوری که با جوانان کشور به گونه‌ای رفتار کنیم که آن‌ها را از خود دور نکنیم. خوشبختانه در شرایط کنونی جوانان انقلابی در کشور کم نیستند که در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به کشور اعم از حضور در کمک‌ها به مناطق آسیب دیده، حادثه دیده ناشی از حوادث طبیعی و همین‌طور حضور در اردوهای جهادی و کمک به هموطنان خویش را با عشق و علاقه انجام می‌دهند. خوشبختانه در شرایط کنونی نیز بسیاری از فرماندهان سپاه جوان هستند. جوانانی که جنگ را تجربه نکرده‌اند اما با روحیه همان رزمندگان دفاع مقدس پای کار انقلاب و ولایت بوده و خواهند بود. و نظیر آن‌را جوانان شجاع در مبارزه با داعش در عراق و سوریه شاهد بوده و هستیم مانند شهیدانی چون محسن حججی یا داماد ده روزه هادی شجاع یا شهید اربا اربا شده علی اصغر کریمی که پیکر پاکش در سه محل مدفون شد(بخشی در محل شهادت یعنی موصل و بخشی در وادی السلام عراق و بخشی در بهشت زهرا) . اکثر مدافعان حرم جوانان انقلابی و  ولایی بوده و هستند. در همین‌جا اعلام می‌کنم به عنوان یک سرباز کوچک انقلاب و ولایت و دلداده سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از مسئولین خدوم نظام می خواهم جلوی فساد، تبعیض و رانت‌خواری را قاطعانه بگیرند .

کمالی گفت: غالب هم‌رزمان بنده در سپاه و ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی همانند سایر مردم زندگی معمولی دارند و با افتخار خود را جزئی از مردم دانسته و با مشکلات مردم همدردی می‌کنند.چراکه خود ما نیز از همین قشر ضعیف و معمولی جامعه هستیم. حساب کسانی که در هر پست و مقام و مسئولیت برای خدمت‌گذاری به مردم کم‌کاری می‌کنند، با همه مردم جداست و جادارد همینجا یک دعا بکنم : خدایا مسئولینی که صادقانه و خالصانه به این مردم بهتر از ملت عهد رسول الله خدمت می کنند موفق و موید و آن دسته از مسئولین که قابل هدایت هستند هدایت و آنهایی که قابل هدایت نیستند از کره زمین محو فرما.

وی یادآور شد: در انتها خواستیم خاطره‌ای از روزهای آخر زندگی شهید سلیمانی تعریف کند . هم‌رزم سردار سلیمانی آخرین خاطره خود از شهید حاج قاسم سلیمانی را این‌گونه بیان کرد: در سفر آخر‌ به دمشق در هواپیما ایشان صندلی جلوی ما نشست و ابتدا با یکی از فرماندهان جهادی کار و ماموریت را کنترل کرد، سپس به تلاوت قرآن‌ پرداخت، و در حین تلاوت قرآن وقتی یک کودک(ظاهرا فرزند شهید) در راهرو هواپیما حرکت می کرد حاجی دست نوازشی بر سر ایشان می کشید، بعد وقتی هنگام نماز شد اولین نفری بود که نمازش را خواند. تمامی این‌ها برای ما درس است؛ اول وظیفه‌ مان را انجام دهیم، تلاوت قرآن را در هر شرایطی داشته باشیم، به مردم بویژه خانواده معظم شهدا و فرزندان شهدا توجه کنیم و نماز را اول وقت بخوانیم.

کمالی گفت: از حرکات و رفتار حاج قاسم در روزهای آخر برداشت می شد که حاجی متوجه شده بود که به شهادت نزدیک شده است آخرین سند همان برگ کوچکی بود که نوشت خداوندا مرا پاکیزه بپذیر و سه بار هم امضاء کرد. انسان وقتی یک مطلبی را به زبان می آورد به اندازه ای که می خواهد بنویسد تامل نمی‌کند ولی وقتی می خواهد بنویسد مقداری تامل و فکر می کند و وقتی می خواهد امضا کند بیشتر تامل می‌کند بعد امضا می‌کند حالا شما ببینید حاج قاسم عزیز سه بار نوشته و سه امضا کرده دلیل بالاتر از این برای اثبات این که حاجی می‌دانست به شهادت بسیار نزدیک شده؟

وی افزود: از دختر شهید حاج عماد مغنیه هم نقل شد که ایشان خواب دیده بود حاج قاسم وارد شهری شده پر از آتش و خون و پدرش حاج عماد هم آنجا بوده و حاج قاسم مورد حمله قرار گرفته و تکه تکه شده و التماس کرده بود که حاج قاسم از سفر به عراق خودداری کند اما حاج قاسم قبول نمی کند چون فردی نبود که بخواهد با ترس وارد میدان شده و ترس مانع انجام تکلیفش شود.  او همواره به فکر خدمت و ایجاد امنیت برای مردم منطقه و کشورش بود. حاج قاسم بیش از 40 سال عمر پر برکت خود را مصروف حفظ امنیت و آرامش برای این مرز و بوم و ملتهای منطقه کرد و سرانجام به آرزوی دیرینه خود که همانا پیوستن به همرزمانش شهیدش و نوشیدن شربت شیرین شهادت بود رسید و ما از حضور فیزیکی مالک اشتر علی زمان محروم شدیم اگرچه روح حاج قاسم حاضر و ناظر است و دشمنان از نام او هم هراس دارند . شما در اینستاگرام عکس حاج قاسم را بزنید شما را حذف می کنند این یعنی چه ؟ مگر نه این است که حتی از نام و تصویر حاج قاسم عزیز هراس دارند؟

یکی از هم‌رزمان شهید سلیمانی عنوان کرد: فرمانده فراجا یک قاسم سلیمانی واقعی است. سردار رادان را از زمان دفاع می‌شناسم، او به راستی شباهت‌های بسیاری با حاج قاسم دارد. متاسفانه چهره واقعی فرماندهان و نیروهای نظامی و فراجا زمانی مشخص می‌شود که شهید می‌شوند. تاثیر و اهمیت حاج قاسم هم بعد از شهادتش مشخص شد. اکنون فراجا در اوج معنویت، مظلومیت و اقتدار است. وجود فرماندهانی همچون سردار رادان و جانشین ایشان سردار رضایی و ... به فراجا اقتدار بخشیده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز