خبرگزاری کار ایران

جلال زاده در دیدار با رئیس مجلس لبنان:

از اهداف کلیدی سفر به لبنان تحکیم روابط پارلمانی نمایندگان ایران با نمایندگان لبنان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۵۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا از اهداف کلیدی که در سفر به لبنان به دنبال آن هستیم، همکاری با برادران لبنانی برای تحکیم روابط پارلمانی میان مجلس نمایندگان لبنان و مجلس شورای اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، وحید جلال‌زاده در جریان سفر هیات پارلمانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به لبنان با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، پیام دعوت محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از همتای لبنانی را برای سفر به ایران به وی ابلاغ کرد.

جلال‌زاده و رئیس مجلس لبنان در این دیدار وضعیت کلی لبنان، منطقه، روابط دوجانبه میان تهران و بیروت به ویژه در زمینه قانون‌گذاری را بررسی کردند.

پس از این دیدار، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و با اشاره به روابط مناسب و سازنده مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان لبنان، گفت: طبیعتا از اهداف کلیدی که در سفر به لبنان به دنبال آن هستیم، همکاری با برادران لبنانی برای تحکیم روابط پارلمانی میان مجلس نمایندگان لبنان و مجلس شورای اسلامی ایران است.

جلال زاده با اشاره به مذاکرات در این دیدار افزود: دیدار مهم و سازنده‌ای داشتیم و این فرصت مناسبی در اختیار ما قرار داد تا در جریان دیدگاه‌ها و نظرات سازنده و مفید سیاسی و تحولات سیاسی در عرصه‌ داخلی لبنان و منطقه‌ای قرار گیریم.

این نماینده مجلس افزود: ما با احترام به نقش سازنده مقاومت لبنان در قبال دشمن صهیونیستی و نقشه های شوم آن علیه منطقه و مردم آن نگاه می کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با مقامات لبنان بار دیگر بر موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشور لبنان در زمینه مقاومت، مقابله با دشمن اسرائیلی، حمایت از لبنان و مردم آن برای عبور از مشکلات سخت اقتصادی و مالی کنونی آن تأکید کردیم.

در این دیدار مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت و عباس گلرو، جواد کریمی قدوسی، حسن همتی و حسین نوش آبادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز