خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

تعطیلی زندان رجایی‌شهر حاصل برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۹۸۱

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: تعطیلی زندان رجایی‌شهر حاصل اقدامات میدانی، تعاملات با مقامات کشوری و استانی، تعریف پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی بوده است.

به گزارش ایلنا، در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعطیلی «زندان رجایی‌شهر» در ابتدای سال جاری سرانجام پس از تلاش و پیگیری‌های کارکنان سازمان زندان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبه سفر استانی ریاست قوه قضاییه مبنی بر تعطیلی زندان رجایی‌شهر عملیاتی شد.

در این راستا زندانیان رجایی‌شهر در ندامتگاه قزلحصار و سایر مراکز اصلاحی‌وتربیتی استان منتقل و اسکان یافته‌اند که این انتقال از روز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه آغاز و نهایتا روز گذشته پایان یافت و به این ترتیب زندان رجایی‌شهر کرج به‌صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.

غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در این باره گفت: پس از دستور ریاست دستگاه قضا مبنی بر تعطیلی زندان رجایی‌شهر در فروردین‌ماه سال جاری، بلافاصله در سازمان زندان‌ها نیز کارگروهی براین مبنا تشکیل تا این اقدام ماندگار که از مطالبات مردمی شهروندان کرج بود را در کوتاه‌ترین زمان عملیاتی کنیم. برهمین اساس در این زمان کوتاه، روند انتقال و تعطیلی این زندان به ثمر نشست.

وی با اشاره به مشکلات ناظر بر استقرار زندان رجایی‌شهر در بافت شهری و ضرورت ساماندهی این مرکز اصلاحی‌وتربیتی درجهت رفاه حال شهروندان بیان کرد: قرارگیری زندان رجایی‌شهر در داخل بافت شهری آسیب‌ها و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و از نظر بصری و زیست‌محیطی سیمایی ناخوشایند به فضای زندگی مردم داده بود و این تنها بخشی از مشکلات و معضلاتی بود که می‌توانست برای مردم ساکن در این منطقه ایجاد کند.

رئیس سازمان زندان‌ها با تأکید بر حفظ امنیت مردم در فرآیند انتقال زندانیان رجایی‌شهر خاطرنشان ساخت: آنچه در انتقال زندانیان برای ما اهمیت داشت علاوه بر تکریم حقوق شهروندی زندانیان، تأمین امنیت شهروندان بود که خوشبختانه این بخش را نیز با تامین ملزومات امنیتی طی همکاری‌های مشترک با یگان‌های فراجا استان البرز عملیاتی ساختیم.

محمدی تعطیلی زندان رجایی‌شهر را به ویژه در بازه زمانی حدوداً سه‌ماهه اقدامی جهادی دانست و افزود: تعطیلی زندان رجایی‌شهر حاصل اقدامات میدانی، تعاملات با مقامات کشوری و استانی، تعریف پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی بوده است و خوشحالیم اعلام کنیم که در کمترین زمان، یک اقدام ماندگار برای مردم استان البرز به ثبت رسید.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: انتقال زندان‎ها به خارج از شهرها در سایر استان‌ها از برنامه‌های جدی و اولویت‌دار سازمان زندان‌ها محسوب می‌شود که در مورد مراکز اصلاحی‌وتأمینی سایر استان‌ها نیز در حال پیگیری است همچنان‌که طی سنوات گذشته نیز تعداد زیادی از این زندان‌ها به خارج از بافت شهری منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز