خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

طبری و هاشمی و نجفی در مرخصی نیستند؛ آزاد شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۷۵۳

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: آقایان هاشمی، طبری و نجفی در چارچوب موازین قانونی از زندان آزاد شده‌اند و هیچ کدام الان به واسطه مرخصی طویل‌المدت خارج از زندان نیستند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی محمدی با حضور در برنامه صف اول درباره پرونده اکبر طبری، مدیرکل اسبق امور مالی و معاون اجرایی سابق قوه قضائیه گفت: آقای طبری از مرخصی طویل‌المدت بهره‌مند نشده است. اگر وی در زندان نیست به دلیل تصمیم مرجع قضایی است نه به لحاظ اعطای مرخصی.

وی ادامه داد: ممکن است کسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ کند و در فرآیند رسیدگی به این ماده به صورت موقت اجرای حکم متوقف  شود، وی از زندان آزاد می‌شود و مجددا پرونده‌اش رسیدگی می‌شود؛ اگر در فرآیند رسیدگی کاشف ب عمل آمد که باید در زندان باشد، یا رای صادر می‌شود یا به مجازات او تخفیف داده می‌شود و ممکن است به زندان هم برگردد.  

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، آقای مهدی هاشمی نیز آزاد شده است و این براساس تصمیم مرجع قضایی بوده و ارفاق نیست.

محمدی افزود: این افراد به واسطه تصمیم مرجع قضایی و براساس اصول و موازین قضایی از زندان آزاد شده‌اند و هیچ کدام از این دو نفر در مرخصی به‌سر نمی‌برند.

وی درباره پرونده محمدعلی نجفی نیز اظهار داشت: آقای نجفی هم نه از مرخصی بهره‌مند است و نه در زندان به سر می‌برد؛ او براساس تصمیم مرجع قضایی آزاد شده است. فکر می‌کنم وی رضایت شاکی خصوصی را گرفت و زمانی که محکوم رضایت شاکی خصوصی را دریافت کند، می‌تواند به موجب قانون از ارفاقات قانونی بهره‌مند شود و اگر فرضا پنج سال حبس دارد به لحاظ برخورداری از جلب رضایت شاکی آزاد می‌شود. آقای نجفی براساس تسهیلاتی که قانونگذار در حقوق کیفری پیش‌بینی کرده آزاد شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز