خبرگزاری کار ایران

عباسی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت از تشکیل وزارت بازرگانی نتیجه نخواهد گرفت/ ماده ۲۸ برنامه ششم می‌گوید توسعه ساختار مجاز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۷۰۶

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: جزو امضاءکنندگان نامه مسکوت نگه داشتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی هستم ولی نمی‌دانم که این نامه چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت.

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی،  آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فرآیند تصویب لایحه وزارت بازرگانی گفت: برداشت ما این بود که تصویب لایحه وزارت بازرگانی نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود چون با برخی قوانین مغایرت دارد و تصمیم‌گیری درباره برخی از دستگاه‌ها را به دولت داده بود. اداره امور قوانین با بررسی‌هایشان اعلام کردند که تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان نیست و با یک سوم آرا هم این لایحه تصویب می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: ولی بعد از تصویب بررسی جزئیات آن به کمیسیون اجتماعی برگشت تا اصلاح شود زیرا در برنامه ششم ماده ۲۸ اعلام شده بود که توسعه ساختار مجاز نیست.

عباسی با بیان اینکه این نظر اداره قوانین مجلس بود که تصویب وزارت بازرگانی نیازمند دو سوم آرا نیست، خاطرنشان کرد: در کمیسیون اجتماعی هم کمیته‌ای تشکیل شده تا دستگاه‌هایی که باید به وزارت بازرگانی ملحق شوند و حیطه وظایف و اختیارات آن‌ها مشخص شود و سپس در مورد آن رای‌گیری شود.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: من هم جزو امضاکنندگان نامه مسکوت نگه داشتن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی هستم ولی نمی‌دانم که این نامه چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت و نسبت به نتیجه آن تردید داریم، زیرا اینکه مجموعه هیئت رئیسه قبول کند که این لایحه مسکوت بماند با شک و شبهه مواجه است. البته در حال پیگیری امور هستیم اما اینکه بتوانیم به قاطعیت بگوییم که قطعاً این نامه به نتیجه خواهد رسید را نمی‌توانیم اعلام کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: مسکوت ماندن این لایحه هم برای یک بازه زمانی است بحث ما این است که دولت دو سال از تشکیلش گذشته است و یک سال زمان نیاز داریم که این وزارتخانه تشکیل شود، در واقع عملاً این دولت از تصویب این وزارتخانه نتیجه‌ای نخواهد گرفت. پس در این شرایط اگر هم قرار است اجرایی شود بهتر است برای دولت بعد باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز