خبرگزاری کار ایران

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

انقلاب اسلامی نماز جمعه را به ما بازگرداند/ حسین (ع) مظهر صلابت الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۶۲۲

خطیب موقت نمازجمعه گفت: امروز تقارن عجیبی بین نماز جمعه و ظهر عاشورا است. در این لحظات نماز ظهر عاشورا در حال برگزاری است. امروز روز خواندن مقتل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تسلیت عاشورای حسینی گفت: در مناجات عرفه سالار شهیدان هنگامی که اوج می‌گیرد، راوی می‌گوید دیدم اشک از چشمان سیدالشهدا سراریز شد که توجه به نگاه خدای متعال در تقدیر و قضای انسان می‌باشد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به نمازگزاران تهران بیان کرد: برادران و خواهران امروز تقارن عجیبی بین نماز جمعه و ظهر عاشورا است. در این لحظات نماز ظهر عاشورا در حال برگزاری است. امروز روز خواندن مقتل است.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب نزد امام حسین(ع) آمد و گفت دوست دارم وقتی به دیدار خداوند میرم نمازم‌ را در خدمت شما بخوانم. می‌دانستند ابی‌عبدالله عاشق نماز است و دریافت بشارت شهادت در لحظات نورانی و در راه حرکت به کعبه اتفاق افتاد. ۴ ماه امام حسین(ع) کنار کعبه نماز خواند و خطبه خواند و هرچیزی که بعد از حرکت به سمت کربلا مشاهده می‌کنیم از ایستادن و خیمه زدن همه به وقت نماز است. حتی آن روزی که حر و لشکرش رسید وقت نماز بود، امام فرمودند نماز را تکی می‌خوانید یا به جماعت، حر می‌گوید در خدمت شما می‌خوانیم و نماز جماعت برپا شد.

حاج علی اکبری بیان کرد: حسین (ع) مظهر صلابت الهی است. ‌

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: ملت شریف و گرامی و عزیز ایران و ملت‌های مومن در عالم مشغول بزرگترین شعائر هستند. این زنجیر زدن‌ها و سینه‌ها؛ هرکس به یک زبانی وصف ابی‌عبدالله را می‌گوید و این غوغایی که هر سال در مجالس ابی‌عبدالله برپا است شستشو و پاکیزه می‌کند و نشاط به معنویت و ایمان می‌بخشد. به جامعه ما وحدت می‌دهد و زیر این پرچم اندیشه‌ها به هم گره می‌خورند. اگر شیاطین توطئه کرده باشد، شکست می‌خورد. امروز روز عجیبی است جمعه به روز عاشورا گره خورده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: ان‌شاالله این تجدید عهد نشانه روشن زمینه‌سازی برای ظهور باشد. این رفتاری که اخیرا نسبت به قرآن مشاهده کردید خیال خام و باطلی است و اگر خواستند بین مسلمان و پیروان دیگر ادیان اختلاف راه بیندازند کور خوانده‌اند چرا که مسلمان به پیروان دیگر ادیان احترام می‌گذارند. اگر می‌خواستند اسلام‌هراسی کنند و مسئله فلسطین را راه بیندازند کور خواندن چرا که زوال زیست آنان در تمام عالم راه افتاده است.

وی افزود: بارها قبر ابی عبدالله الحسین را خراب کردند امت حسین علیه السلام ماند و این موجی که برگزار شده است ان‌شاالله قوی‌ترین پاسخ را به این دو کشور خواهد داد.

حاج علی اکبری بیان کرد: دیروز سالروز تأسیس نماز جمعه بود، ما نماز جمعه‌مان را از اسلام حسین هدیه گرفتیم. ما قرن‌ها از نماز جمعه محروم بودیم و انقلاب اسلامی نماز جمعه را به ما بازگرداند. نماز جمعه ما هدیه مخصوص سیدالشهدا به جامعه ماست.

وی افزود: یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی را گرامی می‌داریم. ان‌شاالله این راه قوی‌تر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. سالروز عملیات مرصاد را گرامی می‌داریم. عملیات مرصاد بلایی را به سر منافقین آورد و ان‌شاالله بیش از این آوارگی و بدبختی نصیب این‌ها خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: انفجار زینبیه ما را یاد حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم انداخت؛ این حرم هزاران دلداده دارد که این کارها ره به جایی نمی‌برد.

وی ادامه داد: زمانی رسید امام حسین دید جز زنان و بچه‌ها کسی نمانده است، کمک خواست صدایی جز گریه زنان و بچه‌ها شنیده نمی‌شد علی اصغر را درخواست کرد و آن ماجرای عجیب اتفاق اتفاق افتاد.

حاج علی اکبری افزود: دور خیمه‌ها چرخید دید همه جا خالی است همه را صدا کرد هیچ صدایی نشنید سکوت کرد و بعد گفت چرا جواب حسین را نمی‌دهید، قبلا صدا می‌زدم جواب می‌دادید، نکند دیگر حسین را دوست ندارید، چرا جوابم را نمی‌دهید؟ بعد خود امام حسین جواب داد، می‌بینیم پیکرهای شما را که قطعه قطعه روی زمین افتاده است. مقتل ورق می‌خورد به آنجایی می‌رسد که نفس به شماره افتاده است، یک صحنه در آسمان‌‌ها است که یک عده دور فاطمه زهرا را گرفته‌اند، یک عده دور امیرالمؤمنین را گرفته‌اند یک عده دور پیامبر را گرفته‌اند و فرشته‌ها زانوی غم گرفته بودند. 

وی گفت: نماز ظهر را با آن کیفیت خواند، اما نماز عصر را چگونه خواند؟ مردم دیدند امام حسین با خون قلبش وضو گرفت و گفت می‌خواهم این‌گونه به دیدار محبوب برسم. امام زمان می‌گوید زمانی که امام حسین(ع) بر زمین افتاد انگار عرش بر زمین افتاد، ذوالجناح به سمت خیمه‌ها رفت. 

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت انشاالله آن روز خواهد رسید که امام زمان به دیوار کعبه تکیه خواهد زد و شهدای ما در کنارش باشند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز