خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی:

چرا پیوست های قانون بودجه ۱۴۰۲ منتشر نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۲۴

نماینده شاهین شهر در مجلس گفت: ۴ ماه از زمان تصویب قانون بودجه سال جاری گذشته است،پیوست های قانون تاکنون توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز( یکشنبه یکم مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این مواد زمان ارائه لایحه بودجه، تصویب بودجه، ابلاغ بودجه و اجرایی شدن آن، مشخص است؛ آقای رئیس، شما شاهدید که ۴ ماه از شروع سال جدید گذشته و این در حالی است که مجلس، کمیسیون تلفیق، صحن علنی و... چه زحماتی در این رابطه کشیده اند و پس از آن نیز بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود تا ایرادات آن برطرف شود.

نماینده  شاهین شهر، میمه و برخوار افزود: قانون بودجه درروزهای پایانی سال ۱۴۰۱ برای سال ۱۴۰۲ مصوب و ابلاغ شد، اما تاکنون این قانون به ویژه پیوست های آن توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر نشده است، نمی گویم ابلاغ نشده است، بلکه ابلاغ شده که این نیز براساس قانون بوده و متن قانون در روزنامه رسمی کشور مصوب شده است، اما پیوست های قانون تاکنون توسط سازمان برنامه و بودجه منتشر نشده و این در حالی بوده که مجلس در این دوره اعلام کرده که پیوست ها را منتشر می کنیم، بهرحال ما در حال حاضر نمی دانیم کدام طرح و ردیف در کدام حوزه و مربوط به چه کسی است، لطفا دستور دهید منتشر شود.

 محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای حاجی دلیگانی بیان کردند که ۴ ماه از سال جدید گذشته و هنوز اسناد بودجه منتشر نشده است و هیچکس از این موضوع اطلاعی ندارد، بالاخره بودجه ابلاغ شده، اما انتشار قانون لازم است تا دستگاه ها آن را انجام دهند و ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه و عنایت داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز