خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هاکان فیدان مطرح شد؛

سفر وزیر امور خارجه ترکیه به تهران در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۰۳۵

وزیر امور خارجه ترکیه با تشکر از دعوت حسین امیرعبداللهیان، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر امروز در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، با تقدیر از مواضع ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.

وی روابط دو کشور را روابطی دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد و ضمن دعوت از وزیر امور خارجه ترکیه برای سفر به تهران، از آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خبر داد.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن محکومیت مجدد اهانت به قرآن کریم، از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه ایران، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز