خبرگزاری کار ایران

در دیدار با امیرعبداللهیان مطرح شد؛

تقدیر چاووش‌اوغلو از کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۶۷۱

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه امروز و در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه در  مسکو ملاقات کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار همتای ترکیه‌ای موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد گفت‌وگو قرار داد و ضمن مهم خواندن اجلاس چهار جانبه وزرای امور خارجه در ارتباط با سوریه، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی موفقیت در برگزاری انتخابات آتی در آن کشور را کرد.

وی گفت‌وگوهای امروز چهار وزیر امور خارجه را مثبت و گامی رو به جلو خواند و اظهار داشت: به تلاش‌های خود برای به موفقیت رسیدن این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ایران همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل، تجارت و گردشگری را خوب و رو به توسعه و پیشرفت توصیف کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این ملاقات به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در تشکیل نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه و سایر نشست‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اشاره و از مواضع مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر کرد.

وی همچنین از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به زلزله‌زدگان ترکیه تقدیر کرد.

دو وزیر امور خارجه در این دیدار درخصوص راه‌های گسترش روابط از جمله تسهیل و تسریع در روابط تجاری و همکاری‌های ترانزیتی، حمل و نقل، انرژی و همچنین تبادل زندانیان و محکومان دو کشور گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز