خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

هدف اصلی قیام امام حسین (ع) صیانت از اسلام ناب و دین نبی مکرم از انحراف بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۶۱۳

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی از مباحث مهم در تبیین موضوع عاشورا این است که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) صیانت از اسلام ناب و دین نبی مکرم از انحراف بود و در این راستا امام حسین می‌فرمایند: «گر دین جدم جز با کشته شدن من حفظ نمی‌شود پس ای شمشیرها مرا در برگیرید» و بدین سان جان عزیز خود را فدای حفظ اسلام کرد.

به گزارش ایلنا: سید محمد حسینی در ادامه برنامه های سفر به گلستان همراه با استاندار و دکتر منتظری نماینده مردم گرگان، در صحن امامزاده عبدالله و در جمع عزاداران سالار شهیدان حضور یافت و ضمن زیارت و شرکت در مراسم سینه زنی و سوگواری طی سخنانی با بیان ضرورت معرفت ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین و مودت اهل بیت، اظهار داشت: حادثه بزرگ کربلا صرفاً موضوعی مربوط به گذشته و غیر مرتبط با سرنوشت امروز جامعه نیست بلکه آثار حماسه حسینی در همه دوره ها و برای همه ملت‌هاست لذا هر سال عزای حسینی با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امام حسین (ع) نه تنها بین دوستداران اهل بیت بلکه در بین پیروان سایرادیان و مذاهب نیز از جایگاه رفیعی برخوردار و مورد توجه و احترام است، اظهارات متعددی از سوی چهره های مختلف در خصوص حماسه حسینی مطرح شده که عظمت آن را نشان می دهد ؛ علاقه‌مندان به تاریخ معاصر با نام خسرو گلسرخی مبارز و اعدامی دوره پهلوی آشنا هستند، وی در دادگاه ستم‌شاهی گفت: «من که یک مارکسیست لنینیست هستم برای نخستین بار عدالت اجتماعی را در مکتب اسلام جستم» و ادامه می دهد: «... هر چند یزید گوشه‌ای از تاریخ را اشغال کرد ولی آنچه که در تداوم تاریخ تکرار شد راه مولا حسین و پایداری او بود، نه حکومت یزید... ما نیز چنین اسلامی را، اسلام حسینی و اسلام علی را تایید می کنیم».

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ادوارد براون مستشرق انگلیسی نیز درباره امام حسین (ع) می‌گوید: «آیا قلبی پیدا می‌شود که وقتی درباره کربلا سخن می‌شنود آغشته با حزن و درد نگردد؟»؛ همچنین مشهور است که ماهاتما گاندی پدر استقلال هند در این باره می‌گوید: «من زندگی امام حسین شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‌ام و توجه کافی به صفحات کربلا نموده‌ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی امام حسین را سرمشق خود قرار دهد».

سید محمد حسینی گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «اگر مردم با زیبایی های کلام ما آشنا شوند از ما تبعیت می‌کنند» چرا که فطرت پاک انسانی دلبسته و شیفته خوبی‌ ها است و دقیقاً به همین خاطر است که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نه تنها بین مردم ایران، جبهه مقاومت و جهان اسلام بلکه در بین غیر مسلمان‌ها نیز محبوب است، زیرا شهید حاج قاسم زندگی خود را صرف مبارزه با ظلم و ایجاد امنیت و آسایش برای مردم مظلوم کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: امام حسین (ع) مظهر ایثار، گذشت، شجاعت، مهربانی و فداکاری است، همه خوبی‌ها در وجود امام حسین و ائمه اطهار جمع است، لذا مردم عاشق و شیدای آنها هستند و اگر به درستی سیره و سنت ائمه‌ اطهار معرفی شود از آن استقبال می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور نهضت امام حسین (ع) را مکتب انسانیت توصیف کرد و گفت: امروز وظیفه داریم فلسفه قیام امام حسین (ع)را به افکار عمومی جهان معرفی و مردم را با آثار و برکات این قیام آشنا سازیم.دکتر حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از نتایج پیروی از حرکت و قیام حسینی است و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با ذکر "یا حسین" با روحیه مضاعف در مقابل دشمنان جانفشانی کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی از مباحث مهم در تبیین موضوع عاشورا این است که هدف اصلی قیام امام حسین (ع) صیانت از اسلام ناب و دین نبی مکرم از انحراف بود و در این راستا امام حسین می‌فرمایند: «گر دین جدم جز با کشته شدن من حفظ نمی‌شود پس ای شمشیرها مرا در برگیرید» و بدین سان جان عزیز خود را فدای حفظ اسلام کرد.

حسینی مبارزه با ظلم، جلوگیری از انحراف و کنار گذاشتن بدعت‌ها را از دیگر اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: به تعبیر امام راحل هرچه داریم از محرم و صفر است لذا باید مسیر زندگی خود را بر مبنای مکتب امام حسین تنظیم کنیم و مسلما حرکت حسینی، قوی‌ترین حرکت سیاسی و اجتماعی برای مقابله با حکومت جور و ستم و تبیین صراط مستقیم الهی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاد که بعد از گذشت نیم قرن از رحلت نبی مکرم، سبط آن حضرت را اینگونه به شهادت رساندند، اظهار داشت: وقتی ارزش‌ها در جامعه دگرگون شده و بتدریج استحاله و انحراف ایجاد شود و مردم از مواضع اصولی خود عقب نشینی کنند، بروز این اتفاقات دور از ذهن نیست.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در روز عاشورا دو جبهه حسینی و یزیدی در مقابل هم قرار گرفتند و جبهه دیگری وجود نداشت و هر کس که امام حسین را یاری نکرد در حقیقت به جبهه یزید کمک کرد تا به اهداف خود برسد؛ امروز هم شاهد رویارویی جبهه حق در برابر جبهه باطل یعنی استکبار و تجاوزگری هستیم که در مقابل هم صف‌آرایی کرده اند و غلبه هر کدام سرنوشت آینده جهان را رقم خواهد زد که البته ما بر این باوریم که فتح و ظفر نهایی نصیب جبهه حق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خیانت خواص و جهل عوام را در شکل‌گیری حادثه غم بار عاشورا بسیار موثر دانست و گفت: ایام محرم و صفر فرصت مناسبی است تا با آسیب‌هایی که بی بصیرتی برخی از افراد جامعه و دنیاطلبی و جاه طلبی خواص می‌تواند منشأ آن باشد، آشنا شویم و با تطبیق شرایط آن دوران با وضعیت کنونی، بتوانیم وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهیم و بدن شک تا زمانی‌که فرهنگ و مکتب حسینی در جامعه زنده باشد همواره موفق و سرافراز خواهیم بود.

حسینی در پایان با ابلاغ سلام رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی با رویکرد عدالت محوری و تحولگرایی و با برنامه ریزی بی وقفه تلاش و مجاهدت می‌کند تا با رفع مشکلات، رضایت عمومی را جلب کند که رضای الهی، خدمت به انقلاب و نظام اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی نیز در این جهت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز