خبرگزاری کار ایران

در آستانۀ اربعین حسینی؛

عصر شعر عاشورایی در دانشگاه تبریز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۶۱

زبان شعر نافذ‌ترین وسیله برای بیان حقایق است.

ایلنا: در آستانۀ اربعین حسینی، عصر شعر عاشورایی همراه با مراسم اختتامیه جشنواره شعر «با کاروان عاشورا» در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس دانشگاه تبریز در این مراسم، زبان شعر را نافذ‌ترین وسیله برای بیان حقایق عنوان کرد و گفت: شاعران اهل بیت، بلبلان غزلسرای بوستان دین و عترت هستند که در خدمت مکتب قرآن و اسلام ناب محمدی می‌باشند و سخنان شاعران به خاطر اینکه از سرچشمۀ حقیقت منشاء می‌گیرند، ماندگار و تاثیرگذار است.
پرویز آژیده، همچنین به حوادثتاریخ اسلام در نشر مناقب اهل بیت اشاره کرد و افزود: معاویه دستور داده بود که حضرت امیر(ع) را بر منابر سب کنند؛ اما شاعران اولین گروهی بودند که در مقابل این عمل شنیع ایستادند و کسانی مانند رشید هجری، از محدثان، فقیهان و یاران علی بن ابیطالب آن قدر در مدح حضرت سخن می‌گفت که با تهدید و تطمیع هم راضی نشد تا از طرفداری امام(ع) دست بردارد و در ‌‌نهایت زبان و دستش را بریدند و او با افتخار تمام، زیر شکنجه‌های آل امیه به شهادت رسید. یا تاریخ دعبل خزائی و فرزدق را به یاد دارد که زبانشان سرشار از مدح ائمه بود.
وی با تأکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع)، مکتب ایمان و اخلاص است گفت: هر کس که در حمایت آن حضرت شعری بگوید، در حقیقت، در حمایت از اسلام، دین و حقانیت سخن گفته است.
آژیده یاد آور شد: شاعران معاصر هم توانسته‌اند در سرایش شعر آیینی و شعر متعهد موفق باشند و مرحوم شهریاراز آن نمونه است. در استان نیز شاعران مرثیه سرای خوبی همچون عابد داشتیم که قلمشان را وقف ائمه کرده بودند.
این برنامه که به همت مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز برگزار شد، با شعرخوانی شاعران برجسته دانشگاه و شهر تبریز، همچنین اهدای جوایز به ۵ نفر از کسانی که حائز رتبه بر‌تر جشنواره شعر «با کاروان عاشورا» شده بودند به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز