خبرگزاری کار ایران

سلاجقه در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

سنجش EC آب دریاچه سد چمشیر از ابتدای سال به صورت روزانه/ توضیحات سلاجقه درخصوص بکاربردن عنوان «گتوند۲» برای چمشیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۷۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نمونه‌برداری از سد چمشیر از ابتدای فرودین ماه امسال تا امروز به صورت روزانه صورت گرفته و سنجش املاح را انجام دادیم و تا این لحظه که خدمت شما هستم تغییرات EC آب دریاچه سد چمشیر بسیار جزئی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص ارزیابی‌های فنی سد چمشیر و طرح مباحثی مبنی بر اینکه درگذشته این سد را «گتوند۲» نامیده است، گفت: بحثی که قبلا مطرح شد این بود که با توجه به اینکه بعضی از مراجع دانشگاهی و سمن‌ها با توجه به سازندهای زمین‌شناسی که در حوزه آبخیز سد چمشیر وجود دارد، بحث این بود که این سازندها از لحاظ بارگزاری با مشکل مواجه می‌شوند، املاح دارند و کیفیت آب را تغییر می‌دهند.

وی تصریح کرد: من آنجا خدمتشان عرض کردم با توجه با اینکه این سد مجوز دارد و در سال ۸۸ مجوز محیط زیستی را گرفته اما اگر نتایج این تحقیقات درست باشد مجوز گتوند دوم را نمی‌دهیم و این بحث را آنجا مطرح کردم. 

سلاجقه در ادامه عنوان کرد: ولی ما از همان موقع که دریچه تحتانی سد بسته شد و آبگیری شروع شد من خودم سفر به آنجا داشتم و با قایق در محور طولی دریاچه سد حرکت کردیم و نمونه گرفتیم و اندازه‌گیری‌های املاح با EC متر انجام شد. این اندازه‌گیری‌ها از تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ تا امروز در حال انجام است به ویژه از ابتدای فرودین ماه امسال تا امروز به صورت روزانه صورت گرفته و سنجش املاح را انجام دادیم و خوشبختانه روند مناسبی بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا این لحظه که خدمت شما هستم تغییرات EC آب دریاچه سد چمشیر بسیار جزئی است، یعنی با اینکه بارش کاهش و تبخیر افزایش پیدا کرده و معمولا باید شاهد تغییرات چشمگیری می‌بودیم اما کیفیت آب تغییری نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز