خبرگزاری کار ایران

سفارت روسیه در ایران مطرح کرد؛

جزییات گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۹۴۱

وزیران امور خارجه ایران و روسیه بر پایبندی خود به اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل متحد به طور کامل و ارتباط متقابل آنها از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، سفارت روسیه در تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: در تاریخ ۲۷ تیرماه، به ابتکار طرف ایرانی، گفت‌وگوی تلفنی میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

سفارت روسیه با بیان اینکه طی این گفت‌وگو موضوعات مهم در دستورکار روسیه و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نوشت: تبادل نظر در فضایی اعتمادآمیز در مورد برخی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف، از جمله در چارچوب ششمین نشست وزیران گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس که در تاریخ ۱۹ تیرماه در مسکو برگزار شد، انجام شد.

به گفته سفارت روسیه در تهران، طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی بر پایبندی خود به اصول اساسی حقوق بین‌الملل مندرج در منشور سازمان ملل متحد به طور کامل و ارتباط متقابل آنها از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، تأکید کردند.

سفلرت روسیه ادامه داد: دو طرف بر علاقه متقابل به هماهنگی نزدیک رویکردها، از جمله در چارچوب تماس‌های رو در رو آتی در سطوح مختلف، تاکید کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز