خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان‌ در گفت‌وگو با بورل:

مذاکرات اخیر ایران با طرف‌های اروپایی صریح و سازنده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۳۸۲

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت حفظ کانال‌های گفت‌وگو در مسیر تلاش برای دستیابی به درک مشترک میان ایران و اروپا، مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های اروپایی را صریح و سازنده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، در گفت‌وگوی تلفنی جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و مناسبات اروپا و ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تاکید بر لزوم مقابله جدی و موثر اروپا با انواع اسلام‌هراسی، اهانت انجام شده در سوئد نسبت به مقدسات اسلامی و قرآن کریم  که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان در اقصی نقاط جهان شد را به شدت محکوم کرد. 

وزیر امور خارجه در ادامه، با اشاره به اهمیت حفظ کانال‌های گفت‌وگو در مسیر تلاش برای دستیابی به درک مشترک میان ایران و اروپا، مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های اروپایی را صریح و سازنده توصیف کرد. 

وی نقش بورل و مورا را سازنده خواند و گفت: نماینده جدید اتحادیه اروپا در منطقه که پیش از این وزیر امور خارجه ایتالیا بود، روابط سازنده‌ای با ما دارد و امیدواریم به روند تعامل مثبت ایران و اروپا کمک کند.

امیرعبداللهیان درخصوص تحولات اوکراین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح و ثبات در جهان از جمله اوکراین بوده و در این چارچوب معتقد است توقف جنگ تنها از طریق ابتکارات سیاسی ممکن است‌.

وی با اشاره به سوابق و اقدامات تروریستی گروهک تروریستی منافقین، اقدام اخیر دولت آلبانی در مقابله با این تروریست‌ها را اگرچه دیرهنگام، اما تجربه‌ای برای کشورهای اروپایی که با حمایت از آنها امنیت مردم خود را به خطر انداخته‌اند، دانست.

طرفین در این تماس در خصوص برجام، همکاری مثبت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز