خبرگزاری کار ایران

غلامرضا:‌

شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۰۷

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه براساس شواهد، قرائن و نظرسنجی‌ها و علی‌رغم تصور دشمن و با وجود مشکلات اقتصادی، شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود، گفت: یکی از موضوعات و مؤلفه‌های اصلی در انتخابات، اعتماد است؛ اعتمادسازی مشارکت را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا غلامرضا، در سومین همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات که صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در تالار شهیدبهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ولایت‌پذیری حضرت ابراهیم(ع) در جریان قربانی حضرت اسماعیل(ع)، اظهار کرد: باید دید که ما چنین ولایت‌پذیری نسبت به ولایت در خودمان داریم یا خیر. در طول تاریخ همه رسالت‌ها ختم به رسالت پیامبر خاتم شده و رسالت پیامبر(ص) نیز ختم به واقعه غدیر شد که این نقشه با ظهور حضرت مهدی(عج) کامل می‌شود. 

وی افزود: قیام مهدوی ادامه قیام امام حسین(ع) و تصمین سلامت اسلام است، بنابراین شکی در حقانیت اسلام باقی نمی‌ماند، خداوند میلیاردها انسان را آفرید، ظرف اصلی آفرینش اسلام و هسته اصلی اسلام، تشیع است. در عین حال خدا به ما توفیق داده در اسلام و تشیع و در زمانی به دنیا بیاییم که بنده صالحی به نام امام خمینی(ره) اذن قیام پیدا کردند، لذا یقین اسماعیلی نیاز امروز ما است. حرکت امام خمینی(ره) اصلاح‌گرایانه و اسلام‌گرایانه بود، اطلاح‌گرایی یعنی تبعیت از ولایت و امامت، چراکه پرچم اصلاحگری در دست ائمه(ع) بوده است و برای داشتن ملاک و معیار درست اصلاح باید سنجه  داشته باشیم که این سنجه ائمه اطهار(ع) هستند. 

غلامرضا با بیان اینکه امیرالمومنین در ۲۵ سال سکوت خود، امام بودند، ولی حاکم نبودند، تصریح کرد: این یعنی امامت هم برای حکومت در جامعه نیاز به خواست مردم دارد. جایگاه و نقش مردم در اسلام از این جهت مهم است و البته این نقش باید آگاهانه باشد، آن هم در شرایط فعلی که با جنگ‌ترکیبی و شناختی دشمن مواجه هستیم. این نوع جنگ ترکیبی و نقطه کانونی آن یعنی جنگ شناختی، کمال روش‌های شیاطین است.

شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخاباتی که در پیش داریم، به دلایل مختلف مهم است. مقام معظم رهبری نیز در مورد مسئله انتخابات با مسئولان اجرایی سخن گفتند. ما درباره راهبردهای چهارگانه رهبری کار کردیم و مسیرهایی برای تحقق آن استخراج شد که می‌طلبد مسئولان اجرایی در این امر مشارکت کنند. 

وی افزود: همه شواهد، قرائن و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم تصور دشمن و با وجود مشکلات اقتصادی، شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود. در حال حاضر حتی افرادی که به ظاهر در انتخابات شرکت نمی‌کنند نیز شروع به حرف زدن کرده‌اند، یعنی حتی افرادی که با نظام قهر بودند مشارکت کرده و درباره آن صحبت می‌کنند و کلیدواژه این صحبت‌ها انتخابات بوده و است. ما در چارچوب سلامت انتخابات، عدالت و فرصت برابر برای داوطلبان، وظایفی داریم که بر آن اصرار می‌ورزیم. یکی از موضوعات و مؤلفه‌های اصلی در انتخابات، اعتماد است؛ اعتمادسازی مشارکت را افزایش می‌دهد. 

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر دنبال حضور گسترده مردم هستیم باید در پی اعتمادسازی باشیم و ما معتمدین مردم هستیم که قرار است معتمدین دیگری را انتخاب کنیم، تصریح کرد: چند نوع اعتماد کلی داریم؛ یک اعتماد، اعتماد عمومی مردم به ما است که باید نشان دهیم امانتدار خوبی هستیم و کسی برای ما تفاوت ندارد. فرمانداران پیشانی ارتباط با مردم هستند و لذا در این اعتمادسازی نقش پررنگی دارند، باید ببینند چطور این اعتماد را جلب کنند، عوامل نارضایتی باید شناسایی و رفع شوند، اما کسی که قصد شرکت در انتخابات دارد نیز باید به ما اعتماد داشته باشد که همه افراد برای ما مساوی هستند، وظیفه معاونان سیاسی، سیاسی‌کاری نیست، نقش ما در مجموعه وزارت کشور، میانداری است، همه جمعیت ۸۵ میلیون ایران، مخاطب ما هستند، بنابراین یکی از موارد سلب کننده اعتماد نگاه حداقلی و بخشی در امر برگزاری انتخابات است.

غلامرضا ادامه داد: داوطلبان انتخابات باید در چارچوب قانون فعالیت انتخاباتی داشته باشند. بخشی از اعتماد نیز به فرایندها و بسترها از جمله فناوری بازمی‌گردد که به‌نظر می‌رسد در این حوزه ما جلو هستیم، البته اصلاحاتی نیاز هست که در حال انجام است، اما به طور کلی مشکلی وجود ندارد. نوع دیگر اعتماد ناشی از توان ما است؛ اگر مردم به توان ما شک داشته باشند، سلامت انتخابات خدشه‌دار می‌شود. همچنین اعتماد به استقلال ما و اعتماد مردم به آشنا بودن ما به امر برگزاری انتخابات مهم است، لذا مجریان در برگزاری انتخابات باید فکر کنند در این زمینه کلاس اولی  هستند این جلسات هم به دلیل برگزار می‌شود که مناطق مختلف با مسائل و مشکلات همدیگر آشنا شده و مباحثی به‌صورت کارگاهی مطرح شود.

طراحی و رونمایی نرم‌افزار انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور از طراحی و رونمایی نرم‌افزار انتخابات خبرداد و گفت: این نرم‌افزار تا زمان مقتضی در اختیار مجریان قرار خواهد گرفت تا از وزارت کشور تا نمایندگان همه شعب اخذ رأی در چند سطح با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در تعرفه‌ها هم اتفاقات خوبی در حال انجام است، چاپ تعرفه‌ها در صورت توافق با شورای نگهبان از لحاظ سرعت و دقت مورد بازنگری قرار می‌گیرد، به علت اینکه دو انتخابات در پیش داریم، در حال پیگیری هستیم که با این اصلاحات امر شرکت در انتخابات تسهیل و زحمت مردم کمتر شود، دستورالعمل‌ها به زودی اعلام شده و طبق آن باید تمرین در همه بخش‌ها انجام شود. دستورالعمل‌های انتخاب معتمدین نیز با شاخص‌هایی در راستای پیشگیری از دست‌اندازی و با هدف سلامت انتخابات ابلاغ شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز