خبرگزاری کار ایران

عارف:‌

جهان امروز دیگر تاب تحمل تفکرات افراطی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۰۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به ارائه مجوز پلیس کشور سوئد برای سوزاندن صفحاتی از قرآن تاکید کرد: ارائه مجوز برای هتک حرمت مقدسات مسلمانان به بازیچه گرفتن اصول اساسی حقوق بشر و آزادی بیان است.

به گزارش ایلنا، متن این یادداشت به شرح زیر است:

جهان پیش روی ما دارای ارتباطی فشرده‌تر از گذشته و حرکتی شتابنده‌تر می شود، در نتیجه به مبانی و معیارهای مشترک برای بهتر زیستن بیشتر نیاز پیدا می کند.

جهان امروز نیازمند احترام به عقاید دینی همه ادیان الهی و همزیستی مسالت آمیز پیروان ادیان مختلف است و برای نیل به این هدف باید از هرگونه اقدامی که منجر به نزاع و درگیری خشونت بار میان عقاید مختلف دینی با یکدیگر می شود خودداری کرد.

همدلی میان پیروان راستین ادیان مختلف برای درمان آلام امروز بشر و مهار کردن قدرتهای بداخلاقی است که جز به ترویج خشونت نمی اندیشند.

آنچه که پلیس کشور سوئد در دادن مجوز رسمی برای هتک حرمت و تعرض به مقدسات مسلمانان انجام داده است بی شک نه تنها در راستای آزادی بیان نیست بلکه به بازیچه گرفتن اصول اساسی حقوق بشر و آزادی بیان است .

جهان امروز دیگر تاب تحمل تفکرات افراطی را ندارد و مطمئنا کسی که مبادرت به سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان می کند خشونت را ترویج می دهد و دولت سوئد خود در ترویج خشونت و اشاعه تفکرات افراطی مسئول و سهیم است .

انتظار است نهادهای بین المللی و در راس آن سازمان ملل به وظیفه قانونی خود در جلوگیری از اهانت به مقدسات و باورهای دینی ملل مختلف عمل کند. در همین راستا گفت وگو میان نخبگان جهان برای تحقق پیام انسانی و ارزش های الهی که مشترک ادیان بزرگ است می تواند کارساز باشد.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز