خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی:

در پی عفو‌های اخیر دوام حکومت بیشتر شد و جمهوری اسلامی میخش محکم‌تر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۹۶

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: ما سال گدشته اغتشاشات بدی را داشتیم که تمام قدرت‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شدند هرآنچه که داشتند رو کردند، همه را بسیج کردند تا حکومت را ساقط کنند اما با تدبیر مقام معظم رهبری و پیشنهاد رئیس محترم قوۀ قضاییۀ آبی بر آتش ریخته شد و دوام حکومت بیشتر شد و جمهوری اسلامی میخش محکم‌تر شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام هادی صادقی در مراسم افتتاحیه شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: چه مبارک ایامی است که شورای حل اختلاف بورس افتتاحیه می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بیان کرد: ما آماده هستیم در صورت وجود پرونده‌های بیشتر ، شعب بیشتر را افتتاح کنیم.

وی افزود: کار بازار سرمایه تخصصی است و کار هرکسی نیست، کسانی ممکن است سال‌های بسیار کار قضایی را انجام دهند اما تخصص سرمایه نداشته باشند. برای همین دادگاه‌ها تخصصی شده است.

معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در شورای حل اختلاف از ابتدا تلاش‌مان این است که افراد متخصص حضور داشته باشند تمام شعب تخصصی ما این‌گونه است. موضوع بازار سرمایه و بورس دارای ظرافت‌هایی است که باید متخصصان آن را بشناسند‌. تخلفات در بازار سرمایه زیاد است؛ چه خوب است به جای مجازات‌هایی که باید وجود داشته باشد قبل از آن رویکرد جبران را پیش بگیریم.

صادقی گفت: شورای حل اختلاف درصدد است پیش از حکم‌های قضایی سخت از روش‌های ترمیمی استفاده کند، مجرم را نسبت به اقدام خود آگاه کند .

وی اظهار داشت: باید حواسمان به این باشد که ما در پی صلح و سازش هستیم و حداقل مجازات و حداکثر جبران و ترمیم صورت گیرد اما باید مواظب باشیم رویکرد صلح و سازش ما موجب تجری مجرمان شود. نباید کاری کنیم که رویکرد به جرم ارزان و ساده شود و این‌مهم در بازار سرمایه بسیا مهم است.

صادقی افزود: آقای عشقی حواس‌شان به صف‌های مصنوعی باشد. هزاران نفر را در صف قرار می‌دهند. این‌گونه نباشد که بگویند این کار را انجام می‌دهیم و بعدا جبران می‌کنیم. در بازار سرمایه جرایمی که حقوق عامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیاد است و باید حواس‌مان باشد، باید پاسدار حقوق عامه باشیم. مسامحه در مورد ۲ نفر منجر به این نشود که حقوق بقیه نادیده گرفته شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف تاکید کرد: مجازات فقط آن نباشد که زندان باشد باید مجازات‌های توافقی در این زمینه در نظر گرفته شود و بدون این مجازات مسامحه نباشد.

وی افزود: دست اندکاران بازار سرمایه مراقبت بفرمایید مبادا در مورد جرایم ساده مسامحه صورت گیرد.

صادقی عنوان کرد: در جایی که طرف به دنبال جبران می‌رود می‌گویند سیاست عفو است، اما تنبیه و عفو را باید با هم دید، برکاتی که در صلح و سازش است، در تنبیه نیست، هم برکات عمومی و هم برکات خصوصی دارد.

وی ادامه داد: کسی که گذشت می‌کند زمینه عفو الهی را برای خودش فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید بخشیده شوید، فرهنگ عفو و بخشش را رواج دهید که جنبه عمومی و خصوصی دارد. خدای متعال به کسی که می‌بخشد، یاری می‌کند. نکته بعدی در عفو طول عمر است. پیامبر اکرم می‌گوید آن که عفوش بیشتر عمرش درازتر می‌شود این از نظر روانشناختی ثابت شده است. عقو از منظر حکومت‌داری هم دوام حکومت برا یشتر می‌کند، ما سال گدشته اغتشاشات بدی را داشتیم که تمام قدرت‌های دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شدند هرآنچه که داشتند رو کردند، همه را بسیج کردند تا حکومت را ساقط کنند اما با تدبیر مقام معظم رهبری و پیشنهاد رئیس محترم قوۀ قضاییۀ آبی بر آتش ریخته شد و دوام حکومت بیشتر شد و جمهوری اسلامی میخش محکم‌تر شد.

وی افزود: اگر دستگاه حاکمیتی بورس جایی مشاهده می‌کند می‌تواند عفو عمومی داشته باشد، با حفظ حقوق عامه این کار را انجام دهد که به حفظ و دوامش کمک می‌کند، حضرت علی علیه السلام می‌گویند پاداش آدم باگذشت را نمی‌شود سنجید.

معاون رئیس قوه قضاییه بیان کرد: هنگامی که قاضی کسی را عفو می‌کند نمی‌توان شأنی را برایش در نظر گرفت بس که والا است. این شأن برای قضات و معلمان است و این شأن بالایی است و همه باید این شأن را حفظ کنند و اگر این اتفاق بیفتد مستضعفان امیدوار می‌شوند و حیات پیدا می‌کند. همان طور که معلم حیات اولیه می‌دهد قاضی حیاط ثانویه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز