خبرگزاری کار ایران

سفر چهار روزه دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۱۸۵

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد، معاون و مدیر دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد به ایران سفر کرد.

به گزارش ایلنا، هفته گذشته کانی ویگناراجا، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد، معاون و مدیر دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد به ایران سفر کرد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر چهار روزه خود با شرکای ملی و بین‌المللی از جمله مقامات وزارت امورخارجه، سازمان حفاظت محیط زیست، اعضای هیئت دیپلماتیک و بخش خصوصی دیدار کرد تا درباره زمینه‌های بالقوه‌ی همکاری گفتگو کنند.

وی همچنین فرصتی برای تعامل و نشست با تعدادی از نماینگان کسب و کارهای کوچک و متوسط از جمله زنان کارآفرین داشت.

برنامه توسعه ملل متحد در ایران با ابتکارات خود از توانمندسازی اقتصادی زنان با معرفی معیشت‌های جایگزین و ایجاد مشاغل سبز در استان‌های مختلف ایران حمایت کرده و تولیدکنندگان روستایی را به بازارهای شهری و دیجیتال متصل کرده است.

ویگناراجا در این دیدار گفت: وقتی زنان درآمد بیشتری داشته باشند، تغذیه در خانواده بهتر می‌شود، تحصیلات پیشرفت می‌کند و سلامت بهبود می‌یابد. این داستانی است که ما باید به اشتراک بگذاریم.

وی از تالاب صالحیه به عنوان یکی از کانون‌های طوفان شن و گرد و غبار کشور نیز بازدید کرد. سال گذشته، برنامه توسعه ملل متحد جلسه فنی وزیران با موضوع "همکاری زیست محیطی برای آینده ای بهتر" را تسهیل کرد که منجر به آغاز پروژه فرامرزیِ مدیریت و سازگاری با طوفان‌های شن و گرد و غبار شد.

دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد هنگام بازدید از تالاب گفت: در سطح جهانی، کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی بسیار حائز اهمیت است و در چند سال اخیر شاهد افزایش سریع نرخ بیابان‌زایی بوده‌ایم.  پرداختن به مسائل مربوط به آب و احیای جنگل‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از راه‌حل‌ها خواهد بود و این کنوانسیون همچنین به مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی و تنوع زیستی، که بسیار حائز اهمیت هستند، نیز مربوط می‌شود. برای مقابله با این چالش زیست‌محیطی، منابع اولیه باید از دولت ایران تامین شود. مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته، منابع محلی همچون سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از جمله مهم ترین جزء معماری مالی توسعه محسوب می‌شوند.

این اولین سفر ویگناراجا به ایران بود و ایشان از مهمان‌نوازی، فرهنگ و تاریخ غنی کشور بسیار قدردانی کردند.

سفر چهار روزه دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز