خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در نطق میان دستور:

شرق کشور با انبوهی از استعدادها مورد بی مهری دولت است/ محرومیت استان خراسان را دریابید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۴۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق میان دستور خود با انتقاد از اینکه زیرساخت‌های شرق کشور برای پیشرفت و توسعه آماده نیست، گفت: شرق کشور با همه استعدادها و توانمندی‌ها مورد بی مهری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۶ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و دورد خدمت ملت ایران، گفت: بگردم خاک و بارت ر که الحق سبزواره/ نشنی فخر دورانت قیام سربداره/خادت یک کشوری چهار فصل ایران در تو پیداست/ ازی بیشتر بری مو کل دنیام سبزواره/که اینجه سبزواره ز تاریخ یادگاره/ متوم جونمه بری شهرم مو رسمم سربداره/ خدا را شاکرم که نماینده دیاری هستم که فخر ایران است ‎و به تعبیر رهبری عزیز نمونه عینی و صادق تمدن بزرگ اسلامی است ‎، دیار دیار سربداران اولین حکومت شیعی ۱۲ امامی است؛ دیاری پر از مشاهیر و مفاخری همچون حاج ملاهادی، بیهقی، عطاملک، بونثر، هلالی، شریعتی، عبدالاعلی و حمید سبزواری و... دیار ۲۰۰۰ شهید والامقام گلگون کفن و دیار حماسه و غیرت و جوانمردی و دیار شهید الداغی من حقیر کجا و نمایندگی این همه شکوه و عظمت کجا ؟

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: من نوکری از نوکران این مردمم که با افتخار حنجره فریادهای در گلو خفته شان شده‌ام؛ پیمان بستم که صدای شما مردم باشم و شهیدان را شاهد می‌گیرم که بر این پیمان استوار بودم، همه توان و تجربه و آبروی خویش را بر سر این پیمان گذاشتم و عذر خواهم اگر قصوری بود و با همه تلاش نتوانستم در شان مردم بزرگ و فهیم شهرستان‌های سبزوار،جغتای، جوین، خوشاب و داورزن  ششتمد و روداب نمایندگی کنم.

عنابستانی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: همکاران گرامی، دولتمردان عزیز؛ زیرساخت‌های شرق برای پیشرفت و توسعه آماده نیست؛ به این نقشه ایران عزیز دقت کنید با یک نگاه می‌شود فاصله نیمه شرقی و نیمه غربی را در زیرساخت‌ها مشاهده کرد  بنده افتخار می‌کنم که جمهوری اسلامی به نیمه غربی کشور توجه کرده است اما سخن این است که شرق کشور با همه استعدادها و توانمندی‌ها مورد بی مهری قرار گرفته است. 

وی در ادامه تصریح کرد: اینجا در شرق کشور ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه دارد و آن طرف در غرب کشور  ۲۵۰۰ کیلومتر ،اینجا در شرق کشور ۵۰۰۰ کیلومتر راه آهن و در نیمه غربی کشور  ۱۲۰۰۰ کیلومتر،اینجا ۱۶۸ شهرک صنعتی و آن طرف ۵۸۰ شهرک ،اینجا  ۵ هزار واحد صنعتی بزرگ و مادر و آنجا ۱۹هزار، اینجا شرق کشور  ۲۷ نیروگاه و آنجا در نیمه غربی ۹۹ نیروگاه؛ از این آمارها می‌توان ده‌ها مورد نام برد این در حالی است که شرق کشور بیشترین شهدا را برای دفاع از مرزهای غربی تقدیم کرده است و همچنان برای دفاع از کیان سرزمین عزیزمان آماه است و افتخار می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به روسای دو قوه مقننه و مجریه، ادامه داد: جناب آقای قالیباف،  جناب آقای رئیسی آیا نمی‌خواهید کمی بیشتر به شرق کشور توجه کنید؟ بیشتر از حق که نه، بلکه بیشتر از اوضاع نابسامان فعلی بر کسی پوشیده نیست که در نظام غلط بودجه‌ریزی فعلی اعتبارات بر اساس مرزهای جغرافیای استان‌ها توزیع می‌شود و هرچه استان بیشتر اعتبار بیشتر، توجه کنید اینجا شرق کشور ۹ استان و ۲۲ استان در غرب می‌گویند در شرق جمعیت کم است اما مگر تنها شاخص توزیع امکانات، جمعیت است؟

عنابستانی ادامه داد: آیا مردم پراکنده در کویر، شهروندان ایران و شایسته امکانات نیستند؟ جالب اینجاست که با ملاحظه آمار متوجه می‌شویم، توزیع بودجه و امکانات حتی متناسب با جمعیت هم نیست. راستی چرا نباید شرق از جمعیت خالی شود؟ وقتی هیچ امکاناتی به آنجا نمی رود؟ چرا می‌گوییم باید استان‌های جدید در کشور ایجاد شود؟چرا می‌گوییم غرب خراسان به دلایل مختلف اولویت اول استان شدن است ؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: به  این نقشه توجه کنید؛ غرب خراسان که با رنگ سبز نشان داده شده از ۲۲ استان کشور وسعت بیشتری دارد  و شهر سبزوار از چندین مرکز استان بزرگتر است و محرومیت منطقه غرب خراسان بر اساس شاخص ها از بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است .

 رئیس کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این است که در دولت مردمی آقای رئیسی صدای مردم غرب خراسان شنیده شود و به بخشی از حقوق پایمال شده شان برسند، چنانچه هم اکنون با عنایت دولت محترم در بسیاری از حوزه‌ها کار و تلاش برای جبران عقب ماندگی ها شروع شده است؛ در همین سال جاری قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه سازی، روکش راهها و راههای روستایی در حال انجام است اما افسوس که زخمهای این حوزه آنقدر عمیق است که به راحتی التیام پیدا نمی‌یابد.

عنابستانی در ادامه تاکید کرد:  فاز اول نیروگاه سبزوار که در سال ۷۸ کلنگ زنی شده به افتتاح نزدیک است و پستهای برق شهرک‌های صنعتی سبزوار و جغتای به سرعت در حال کار است اما باز هم در حوزه برق کاستی های فراوان داریم ، دهها پروژه آب رسانی و اصلاح شبکه های آب در حال اجراست ،شبکه فاضلاب شهر سبزوار در سال جاری ۱۰۰% تکمیل خواهد شد و گاز رسانی به روستاها با قوت در حال انجام است. 

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: طلسم ۱۳ ساله منطقه ویژه اقتصادی سبزواز در این دوره شکسته شد و مراحل پایانی تحویل زمین را می گذراند و امیدوارم با همه کارشکنی ها به زودی افتتاح شود که می تواند نوید بخش آینده ای درخشان برای اشتغال جوانان شرق کشور و غرب خراسان باشد. 

عنابستانی تاکید کرد: پروژه های بزرگی در حوزه صنعت ومعدن و کشاورزی شروع شده بزرگترین عملیات ژئوفیزیک هوائی کشوری، ایجاد شهرک فرآوری معدنی در منطقه محروم روداب، ایجاد شهرکهای گلخانه ای، ایجاد مجتمع بزرگ پرورش خاویار از آب شور، پالایشگاه ، فولاد ، شیشه و ...اینها فقط بخشی از اتفاقات امید بخش در منطقه غرب خراسان است  اما  ما عقب ماندگی بسیار داریم که با پیگیری‌های نمایندگان شما و همت بلنددولت مردان  انشالله عقب ماندگی جبران خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تردید ندارم که مشکلات مردم و خاصه مشکلات اقتصادی و معیشتی با تدبیر این مجلس و همت دولت حل خواهد شد و شرایط کشور روز به روز بهتر و به سامان تر خواهد شد ان‌شاءالله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز