خبرگزاری کار ایران

حاجی‌دلیگانی در تذکر شفاهی:

رعایت آئین‌نامه داخلی در جریان رسیدگی به طرح و لوایح ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۵۲

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به مفاد آئین‌نامه داخلی تاکید کرد: در جریان رسیدگی به طرح و لوایح اصول آئین نامه از جمله اظهارنظر رئیس جمهور، وزرا و معاونان آن‌ها و عدم اظهارنظر افرادی جز کسانی که نام برده شد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد ماده ۱۱۳ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در جریان رسیدگی به طرح و لوایح تنها رئیس جمهور و معاونان وی و همچنین وزرا و معاونان آن ها می توانند صحبت کنند اما امروز و روز گذشته افرادی غیر از معاونان وزرا و رئیس جمهور درباره طرح و لوایح اظهارنظر کردند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به استناد مواد ۱۴۹ و ۱۵۳ آئین نامه داخلی مجلس یادآور شد: نمایندگان در بیان پیشنهادات و رفع ابهامات مواد طرح یا لوایح در دستور رسیدگی نمی‌توانند پیشنهاد حذف متنی را با عنوان رفع ابهام مطرح کنند، ما تنها گزارش های چاپ شده در صحن یا حذفی که ساختار داشته باشد را می توانیم به بحث بگذاریم اما مواردی خارج از این چارچوب مطرح شده است.

وی با اشاره به ماده ۱۶۱ آئین نامه داخلی، گفت: یک لایحه دو فوریتی دیروز و امروز در صحن توزیع شد اما به آن پرداخته نشد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: موضوعات مطرح وارد است و براساس آئین نامه داخلی باید رعایت شود و صرفه جویی در وقت نباید موجب عبور از آئین نامه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز