خبرگزاری کار ایران

نخستین جلسه هیأت مرکزی تشخیص امحاء پرونده‌ها در دیوان عالی کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۷۲۸

جلسه هیأت مرکزی تشخیص ضرورت نگهداری سوابق پرونده های قضایی و تبدیل آن به اسناد الکترونیکی و امحاء پرونده‌ها در دیوان عالی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، از روابط عمومی دیوان عالی کشور، نخستین جلسه هیأت تشخیص مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین "سید احمد مرتضوی مقدم" رئیس دیوان عالی کشور و سایر اعضا این هیأت با موضوع بررسی عملکرد حوزه بایگانی‌های راکد و چالش‌های پیش روی آن، صبح امروز ۲۴ خرداد ماه برگزار شد.

امحاء ۲۵۰ هزار فقره پرونده مختومه غیرضروری دیوان عدالت اداری قبل از پایان مواعد نگهداری مقرر و تصمیم گیری راجع به لزوم تدوین دستورالعمل‌های داخلی (نحوه حفاظت از اسناد و سوابق حوزه ریاست قوه قضائیه از مهمترین محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین دستورالعمل ساماندهی حفاظت از اسناد و اطلاعات پرونده های مختومه دادگاه انقلاب اسلامی و تعیین تکلیف مدت نگهداری پرونده های مربوط به (اهداء جنین) و کلیه دعاوی که منتهی به حکم بر بی حقی خواهان و حکم به بطلان دعوی صادر شده است، در دستور کار جلسه هیأت تشخیص مرکزی قرار داشت.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور، شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، پور سید معاون حقوقی قوه قضائیه، نماینده دیوان عدالت اداری و رئیس هیأت تشخیص مرکزی به بیان نکاتی پیرامون محورهای مورد بحث در جلسه پرداختند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز