خبرگزاری کار ایران

قاسم‌پور در صحن مجلس:

به نظر می‌رسد تدوین‌کنندگان «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» فهم درستی از دین نداشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۴۶

یک نماینده مجلس گفت: مخالفت من با «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف» به دلیل عدم بازدارندگی این لایحه است و به نظر می رسد کسانی که آن را تدوین کرده اند، فهم درستی از دین نداشته اند.

به گزارش ایلنا، شیوا قاسمی پور نیز به عنوان دومین مخالف بررسی دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف»با بیان اینکه کسی در مجلس مخالف لایحه حجاب نیست، گفت: مخالفت به دلیل عدم بازدارندگی این لایحه است و به نظر می رسد کسانی که آن را تدوین کرده اند، فهم درستی از دین نداشته اند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: لایحه حمایت از عفاف و حجاب باید جامعه را به سمت سلامت و صلاح ببرد و اینکه با قانون مجازات اسلامی، قانون اساسی و قواعد امر به معروف و نهی از منکر تناقض دارد، با فوریت آن مخالفت کرده ام چرا که اگر با این محتوا به تصویب برسد به واسطه این تضادها با تنش های زیاد در کنار عدم اجرای قانون مواجه می شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه در نهایت نهادهای مختلف به دلیل عدم توانایی اجرای این لایحه یکدیگر را مقصر می کنند، اظهار داشت: از سوی دیگر این قانون برای کسانی که عادت به قانون شکنی دارند، حاشیه امن ایجاد می کند. زمانی که حجاب به یک باور قلبی، ذاتی و درونی تبدیل شود، یک دختر دونده ما با حجاب خود میان آن همه بی حجابی، مدال طلا کسب می کند لذا باید کاری کنیم تا جامعه حجاب را درونی قبول داشته باشد.

قاسمی پور در ادامه با بیان اینکه لایحه نباید برای زنان محجبه محدودیت ایجاد کند، اظهار داشت: زمانی زنان ما در پشت جبهه های جنگ دفاع جانانه داشتند و امروز نباید مقابل آنها ایستاد و بخشی از جامعه را دارای تنش کرد تا نگاه جهانی نیز به ما تغییر کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید لایحه ای کارشناسی شده به مجلس بیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز