خبرگزاری کار ایران

ادعای العربی الجدید در مورد تقویت حضور نظامی ایران در مرز اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۷۵

العربی الجدید مدعی شد که نیروهای نظامی ایران، حضور خود در برخی مناطق مرزی ایران با عراق در مجاورت استان سلیمانیه را تقویت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، العربی الجدید به نقل از سه منبع عراقی در اقلیم کردستان عراق مدعی شد ایران نیروی زرهی و واحدهای توپخانه‌ای خود در مرز دو کشور را از پنجشنبه تشدید کرده است.

تقویت حضور نظامی ایران در مرزهایش با عراق، یک هفته پس از سفر قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق به تهران با حضور مقاماتی از اربیل انجام شده است.

بنابر اطلاعات به دست آمده، تحرکات نظامی ایران با توجه به نگرانی ایران از فعالیت های گروه‌های مخالف کرد در عراق انجام شده است.

تاکنون هیچگونه واکنش رسمی به تقویت حضور نظامی ایران در مرزهای عراق صورت نگرفته است.

ماه گذشته، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم تا دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که فرصت سپاه به عراق چند ماه و یا روز است؟ افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز