خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سیکا در دیدار با امیرعبداللهیان مطرح کرد؛

قدردانی از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده ایران در پیشبرد اهداف سیکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۹۸

دبیرکل سیکا امروز با وزیر امور خارجه دیدار و از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار غیرت ساریبای، دبیرکل تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا)، از تلاش‌ها و نقش فعال و مثبت کشور قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای سیکا قدردانی و تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر نوع ابتکار عملی برای ارتقای جایگاه و تقویت کارآمدی سیکا را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه بر فلسفه وجودی این کنفرانس به عنوان یک تشکل مهم راهبردی در زمینه بسترسازی ارتقای امنیت، صلح و همکاری در آسیا تأکید کرد و ترغیب بیشتر کشورها برای عضویت در سیکا از طریق همکاری فراگیر و منفعت محور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی  فرهنگی و دیگر عرصه‌ها را خواستار شد.

وی از ارتقای سیکا به یک سازمان منطقه‌ای بین‌المللی حمایت و بر ضرورت توجه به شرایط گذار در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی در تدوین برنامه کاری آتی سیکا تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار، حضور نامیمون رژیم صهیونیستی در سیکا و نقش مخرب و غیرسازنده آن در فعالیت‌های سیکا را متذکر شد.

غیرت ساریبای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سیکا شامل طرح‌های در دست اجرا و آینده آن، از مشارکت فعال و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف سیکا قدردانی کرد.

وی درخصوص برخی موضوعات اصلی دستورکار سیکا با وزیر امور خارجه تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز