خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

ایران آماده برگزاری اجلاس وزرای خارجه سیکا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۵۰۶

وزیر امور خارجه در دیدار دبیرکل سازمان «کنفرانس همکاری و اعتمادسازی در آسیا» از آمادگی ایران برای میزبانی از اجلاس وزرای خارجه این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اکو با «غیرت ساری بای» دبیرکل سازمان «کنفرانس همکاری و اعتماد سازی در آسیا» (سیکا) دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای سازمان سیکا قائل است و حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آستانه و حمایت از مصوبات سازمان سیکا حاکی از رشد همکاری‌ها است.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای میزبانی اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا ظرف سه ماه آینده اعلام کرد.

در این ملاقات، دبیرکل سازمان سیکا ضمن تاکید برای اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعضای مهم سازمان کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا است و در روندهای تصمیم‌سازی سازمان مشارکت سازنده‌ای دارد، اظهار داشت: دبیرخانه سیکا پیشنهاد میزبانی اجلاس وزرای امور خارجه در تهران را گام مهمی ارزیابی کرده و با دید مثبت از این موضوع حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان پیش از این دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی ۸) و همتایان پاکستانی، آذربایجانی، تاجیکستانی و ازبکستانی دیدار و رایزنی کرده بود. 

وی روز گذشته در رأس یک هیئت عالی رتبه وارد تاشکند، پایتخت ازبکستان شد و امروز در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اکو شرکت کرد.

سازمان اکو شامل ۱۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری اذربایجان و ترکمنستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز