خبرگزاری کار ایران

بهادر جهرمی خبر داد؛

معرفی وزیر پیشنهادی صمت/ شناور شدن ساعات کاری برخی مادران شاغل/ سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی طی هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۵۱

سخنگوی دولت گفت: امروز وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت آقای عباس علی آبادی به مجلس معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی درخصوص برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش گفت: از مجلس شورای اسلامی به خاطر رای اعتماد به آقای صحرایی تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دولت خبر داد: امروز همچنین وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت آقای عباس علی آبادی به مجلس معرفی شد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در هفته آینده به آذربایجان شرقی سفر خواهند داشت.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: به محض آمادگی مجلس برنامه هفتم به مجلس  ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار گزارش مرکز آمار ایران گفت: نرخ بیکاری امسال ۰۲/ ۰ کاهش پیدا کرده است. در ۴ استان کشور نرخ بیکاری ۲ رقمی به یک رقم رسید و امروز در ۲۳ استان کشور نرخ بیکاری یک رقمی است.

سخنگوی دولت درباره تشکیل حساب‌های پیشرفت و عدالت گفت: نگاه دولت آن است که منابع به صورت متوازن در استان‌های مختلف توزیع شود که الحمدلله این پیشنهاد دولت در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد و در وزارت اقتصاد در مراحل انجام است و به تدریج یک همت که جمعش ۳۱ همت می‌شود در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی درباره تغییر ساعات کار اداری عنوان کرد: سال گذشته ساعت کاری در این ایام گرما و اوج مصرف از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شد و با تصویب مجلس ما تغییری در ساعت نداشتیم و لذا از سال ۶ صبح با طلوع آفتاب آماده کار هستیم. نگرانی‌هایی درخصوص مادران شاغل مطرح می‌شود که باتوجه به زمان‌بندی که از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود، مدارس تعطیل است. اما بنا شد ساعات کاری برای مادرانی که همسرشان شاغل است و یا سرپرست خانواده هستند، شناور شود.

سخنگوی دولت درباره توسعه سیاسی و اقتصادی ایران و عمان گفت: دولت درکنار روابط سیاسی و اقتصادی که با مسقط دارد اولویت سیاست همسایگی دارد و روابط اقتصادی با این کشور از سال ۹۹ تا امروز ۲ برابر شده است. میان دو طرف بر حوزه حمل و نقل و ترافیک، اقتصاد سلامت و گردشگری تعاملات و توافقات خوبی رخ‌داده است که ان‌شاالله دو کشور از توافقات بهرمند شوند.

وی تاکید کرد: ۴سند همکاری برای افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور به امضا رسید. این تعاملات در سال گذشته به حدود دو میلیارد دلار رسیده و بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

بهادری جهرمی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی صادرات به آسیای میانه عنوان کرد: صادرات به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه در دو ماه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی درخصوص گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص افزایش نرخ فقر گفت: متولی آمار رسمی، مرکز آمار کشور است. اصل سیاست دولت برطرف کردن مشکلات اقتصادی در عقب افتادگی در یک دهه گذشته است و امروز این نگاه روشن شده است و تلاش دولت این است که با تکیه با دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی این عقب افتادگی ده ساله را جبران کند. افزایش یارانه‌ها، پرداخت سود سهام عدالت و غیره در همین راستا است که ان‌شاالله استمرار این مسیر‌ها می‌تواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

سخنگوی دولت درباره مشکلات آب سیستان گفت: عمده سیاست دولت در عدالت اجتماعی بر تقسیم منابع به صورت عادلانه بود. در ۱۸ ماه اول، رتبه اول اختصاص اعتبارات به خوزستان و سیستان و بلوچستان بود که این نشانگر نگاه دولت برای کاهش فاصله طبقاتی و توزیع اعتبارات است. در میان مدت طرح انتقال آب از دریای عمان کلید خورد و در حوزه بین‌الملل دولت پیگیر حقابه ایران است.

وی با اشاره به آزادی اسدالله اسدی، گفت: آزادی آقای اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی یک پیروزی حقوقی و سیاسی برای ایران است.

بهادی جهرمی افزود: از مجلس شورای اسلامی به واسطه تصویب لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک و از همکاری قوه قضائیه نیز برای انجام این تبادل تشکر می‌کنیم. نحوه برخورد دولت بلژیک با این دیپلمات ما نشان دهنده میزان صداقت در ادعای حقوق بشر غربی‌ها و پایبندی آنها به قوانین بین المللی است.این مصداق برای فعالان حقوق بشر یک مورد مطالعاتی مناسب برای صحت ادعاهای حقوق بشری غربی‌ها می‌تواند باشد.

وی با اشاره به این‌که  ۴۳۶ هزار و ۵۵۰ نفر برای دریافت سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، بیش از ۴۳۰ هزار نفر در سامانه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور دریافت سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند.

بهادری جهرمی درباره اعلام آمادگی دولت برای تقویت روابط سیاسی با مصر، گفت: دولت برای از سر گیری و توسعه روابط با مصر آمادگی دارد. رییس‌جمهور به وزارت امور خارجه مأموریت داده است تا موضوع را بطور جدی پیگیری نماید.

وی در خصوص لایحه دو فوریتی برای جلوگیری از معاملات مکرر مسکن و نظارت بر بازار مسکن و آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن عنوان کرد: در مجلس ۲ موضوع جاری است نخست لایحه مالیات بر معامله مکرر مسکن و دیگری طرح مالیات بر عایدی سرمایه است که از سوداگری بر بازار مسکن جلوگیری می‌کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: مردم دیگر نیازی به مراجعه به بنگاه های معاملات املاک ندارند یکی از اقدامات، بخشنامه شورای عالی مسکن در خصوص  تصویب سقف افزایش اجاره بها در سال جاری بوده است. دومین اقدام، پیگیری توسعه اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بوده است. با توجه به اینکه این قانون سابقه کمی دارد، تبدیل شدن آن به رویه و اجرای ۱۰۰ درصدی آن زمان خواهد برد.

وی با بیان اینکه ساماندهی بنگاه های معاملات املاک سومین اقدام دولت در این خصوص بوده است، گفت: مهم ترین اقدام دولت در حوزه مسکن، افزایش تولید و عرضه مسکن است. با سامانه جدید وزارت راه در خصوص ثبت معاملات مسکن، دیگر شهروندان نیازی به مراجعه به بنگاه ها نخواهند داشت. سامانه‌‌ای که مالک و مستاجر در آن ثبت قرار داد می‌کنند رایگان است و کد رهگیری به راحتی در آن داده می‌شود. مالکین از همان سامانه می‌توانند قرار داد ببندند و تمدید اجاره کنند و خیال‌شان راحت باشد.

سخنگوی دولت درباره رأی دیوان عدالت اداری برای ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیئت علمی دانشگاه بصورت تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی، گفت: رأی دیوان عدالت اداری تأیید بخشنامه مصوب دولت و ابلاغی سازمان اداری و استخدامی است. در ادوار گذشته مواردی داشتیم که افرادی بطور همزمان و تمام وقت در سمت‌های مختلف مشغول کار بوده‌اند.

وی ادامه داد: طبق رأی دیوان عدالت اداری اشتغال تمام وقت و همزمان اعضای هیئت علمی دانشگاه، ممنوعیت دارد به این معنا که یک شخص به صورت هم زمان دو شغل را در تصدی داشته باشد. اما افرادی که هیئت علمی بوده ولی از دانشگاه مأمور به دولت شده‌اند طبیعتاً اشتغال همزمان به دو پست را ندارند و لذا تابع این مصوبه نخواهند بود

بهادری جهرمی تاکید کرد: تمامی اعضای هیئت دولت که عضو علمی دانشگاه هستند نیز در دولت مأمور هستند و فقط از یک منبع حقوق دریافت می‌کنند، لذا موضوع این رأی دیوان عدالت اداری نیستند.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز